Élet-Stílus

Megállíthatatlannak tűnik a TikTok-himnusz

Todd Owyoung / NBC / Getty Images
Todd Owyoung / NBC / Getty Images
A Grammy-díjas Meghan Trainor zenéjéből született videókat boldog-boldogtalan feldolgozza.

Már nem újdonság, hogy a közösségi platformok közül az egymilliárd felhasználót számláló TikTok meghatározó trendformálóvá vált. A szó legszorosabb értelmében, hiszen a trending jelenség itt tudott igazán teret nyerni magának. A néhány másodperces, figyelmünket könnyen lekötő videóknál nagy újdonságot hozott az audióeffektusokkal való játék, és az, hogy mások tartalmainak a másolása nem hogy tiltva lenne, de kifejezetten erre buzdít a platform. Erre kiváló példa Meghan Trainor zenéje, ami a YouTube-on „csupán” 42 milliós megtekintést ért el néhány hét alatt (ezzel a cikk megírásakor a zenei témájú videók között a 35. legfelkapottabb tartalomként szerepelt), addig a TikTokon már rengetegen átvették és tovább gondolták a zenéből született, már 2,5 milliárd kattintásnál járó #madeyoulook hashtaget.

„Még mindig szexi vagy”

A Takin’ It Back-albumon megjelent Made you look című dal az önszeretetről és az önelfogadásról szól, legyen szó akár a testünkről, akár a belső értékeinkről. Arról, hogy nem kell folyamatosan mások elismerése után ácsingóznunk, és egy nő igenis lehet vonzó szülés után is.

Miután megszületett a gyermekem, komoly küzdelmet jelentett, hogy szexinek érezzem magam. Igazából ezt a számot a zuhany alatt írtam meztelenül. Hordhat az ember csinos rucikat, de sokkal jobban nézünk ki, ha egyszerűen levesszük ezt a sok szart. Ezt az önszeretetről szóló himnuszt magamnak írtam. Hiába szültél, és változott meg a tested, még mindig szexi vagy.

nyilatkozta a RollingStone-nak a 28 éves énekesnő a dalról.

NDZ / Star Max / GC Images / Getty Images Meghan Trainor az NBC Today című műsorában, a Rockefeller Plazában 2022. október 21-én.

A Made You Look egyfelől ennek is köszönheti népszerűségét: a téma valójában mindenkit érint az LMBTQI+ közösséghez tartozóktól kezdve a sokgyermekes szülőkön át a magányosan élő fiatalokig, és az üzenetét szinte már gátlástalan jókedvvel tárja elénk. Trainortól egyébként sem idegen ez az életérzés: a 2014-ben a Title című albumán megjelent All About That Bassben, a 2,5 milliárd megtekintésnél járó slágerében ugyanígy humorral és furcsa, pasztelles jelmezekkel operált az énekesnő.

The show must go on

A Grammy-díjas énekesnő zenéjének klipjét a Candy Crush Saga mobiljáték létrehozóival együtt alkotta meg, és a hatás olyan is lett: színes ruhákba öltözött emberek egybeolvadva a cukorkák borította környezettel boldogan táncolnak és énekelnek. Az összképet végül az rontja el, hogy a klip végén az énekes-dalszerző – Chris Olson influenszer által alakított – menedzsere a színre lép, és ellentmondást nem tűrő stílusban a videóklip újbóli felvételét kéri, valamint közli, hogy pontosan 13 perc múlva aktiválják is azt a social médiában a #madeyoulook hashtaggel. Meghan ennek hatására visszaerőlteti „showmustgoon” mosolyát az arcára, és a táncosnők beállnak a következő csapóhoz.

Mindenesetre a menedzsernek a Squid Game sorozat hatásához mérhető igaza lett: a videó közzététele után óriásit ment a #madeyoulook hashtag. A TikTokon kiszámíthatatlan, hogy egy trend pontosan mitől lesz felkapott, illetve már népszerűvé vált tartalomként meddig képes a felszínen maradni (nemrég egy Tariq nevű kisfiú kukorica iránti rajongása mozgatott meg milliókat), jelenleg úgy tűnik, a felszabadult táncolás a Meghan Trainor-zenére egyelőre megállíthatatlan. Az énekesnő tulajdon testvére mellett olyan sztárok is felültek a trendre, mint Kevin Bacon és lánya, a Magyarországon kevésbé ismert Davide Dalmonte olasz énekes, vagy a közel kétmillió követővel rendelkező brookieandjessie nevű páros a TikTokon.

@brookieandjessie

made u look!!

♬ Made You Look - Meghan Trainor

A #madeyoulook láz a hazai itthoni felhasználókhoz is elért: az egyik magyar tiktoker kiváló marketinges érzékkel egy autó reklámozásához használta fel Meghan számán keresztül a platformot, más sminkeket népszerűsített vele az önelfogadás jegyében, míg valaki csak egy vicces kolbászos otthoni tartalomhoz kérte kölcsön a dalt, de találhatunk kecskeméti néptánccsapatot is a slágerre örömködni, és persze sokan megmaradtak az egyszerű, otthoni táncolásnál.

@kecskemet_tancegyuttes Can you feel the atmosphere? 🥰 #hungary #folkdance #tancegyuttes #kecskemét #fyp #music #dance #hungarianfolkdance ♬ Made You Look - Meghan Trainor

A platformon naponta jelennek meg új trendek, amelyekre a fiatalok élvezetből és a követőik számának növelése céljából ülnek fel, míg az olyan nagy cégek, mint a Ryanair vagy a Zara külön stábot alkalmaznak, hogy reklámjaikkal elérjenek a más felületeken egyre nehezebben megtalálható Z generációs fogyasztói bázishoz.

A trendek alkotói szempontjából kevésbé számít, hogy végül mire használják fel a videóikat, a lényeg a minél gyorsabb és szélesebb elérés.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik