A KFC gyorsétterem-lánc bocsánatot kért kedden mindenkitől, aki sértőnek találta egy Ausztráliában készült reklámját, amit legalább egy női jogvédő szervezet az abban alkalmazott szexista sztereotípiák miatt kritizált. A 15 másodperces reklámfilmben ugyanis női mellett bámuló fiúk szerepelnek.
A filmben egy fiatal nőt lehet látni, ahogy egy autó lesötétített ablakát tükörnek használva igazítja meg ruháját, különös tekintettel a melleit kiemelő topjára. Ekkor lemegy az ablak, és két fiút lehet látni az autóban, ahogy tátott szájjal merednek a látványra, miközben egy idősebb nő rosszallóan néz rá a vezetőülésből.
Az ausztrál televíziókban vetített reklámot, amit a KFC YouTube-oldalán is meg lehet nézni, nem találta valami viccesnek a nők tárgyiasítása ellen küzdő Collective Shout nevű ausztrál szervezet. A csoport szóvivője közölte, hogy a hirdetés káros szexuális sztereotípiákat erősít, lenézi a nőket, de a fiúkat is, azzal, hogy ők csak bámulni képesek, ha egy női testet látnak.
Az ilyen reklámok csak megerősítik az a hamis elképzelést, hogy nem várhatunk többet a fiúktól
— jelentette ki a Melinda Liszewski, a Collective Shout szóvivője.
A KFC közleményben reagált.
Elnézést kérünk mindenkitől, aki sértőnek találta legújabb hirdetésünket. Nem az volt a célunk, hogy negatív színben tüntessük fel a nőket és a fiatal fiúkat.
A cég ugyanakkor azt nem jelezte, hogy a reklámot leállítanák, és az AAP ausztrál hírügynökség beszámolója szerint a kritikák ellenére továbbra is látható az ausztrál televíziók reklámblokkjaiban.