Egyre többen indulnak neki úgy egy hosszabb külföldi útnak, hogy előtte utasbiztosítást kötnek. Ma már számos biztosító ajánlata közül lehet választani és hajlamosak vagyunk ilyenkor a legolcsóbbra rábökni. De biztos, hogy jól tesszük, ha azt a csomagot választjuk, amely úgy hirdeti magát, hogy a napi díja annyi, mint egy lángos vagy egy kávé ára?
Hogy milyen sokat segíthet egy drágább biztosítás, azt jól mutatja Annáék esete, akik egy 12 fős társaság tagjaként, egy két hetes perui üdülés végén kerültek igen csak kellemetlen helyzetbe. A hazautazás napján, a reptéren előbb Anna, majd a férje is súlyos gyomorfertőzést kapott. Már éppen készültek felszállni a gépre, amikor Anna elájult. Hívtak hozzá orvost, de magához tért, és úgy döntöttek, hogy megkockáztatják a hazautat. Az orvos azonban nem engedte és leszállíttatta a gépről.
Anna első dolga volt, hogy felhívta a biztosító magyar ügyfélszolgálatát, hogy megtudja, mi ilyenkor a teendő. Eddig a biztosítókkal csak rossz tapasztalata volt, ezért már előre rettegett attól, hogy milyen kifogásokat fog hallani, miért nem tudnak segíteni.
Nem ez történt. Az itthoni képviselet átirányította őket a helyi irodához, ahonnan nem csak egy ottani kórház elérhetőségét kapták meg, hanem azt is elmagyarázták a pórul járt házaspárnak, hogy pontosan hova kell menniük és mit kell csinálniuk. Ezen felül azt is felajánlották, hogy ha kell, küldenek egy angolul beszélő tolmácsot is. Mint kiderült, erre szükség is volt, mert a kórházban csak spanyolul beszéltek, Annáék viszont angolul.
A kórházban a házaspár mindkét tagja infúziót kapott és egy csomó gyógyszert, egy éjszakára bent is tartották őket. Ekkor adódott a következő probléma: a következő British Airways gép csak néhány nap múlva indult vissza, Annáék pedig már kijelentkeztek az eddigi szállásukról. A biztosító segítőkész munkatársai azonban ellátták őket praktikus tanácsokkal és gyorsan találtak egy másik szállodát, ahol a következő pár napot gyógyulással töltötték.
A hazaérkezésük után jött a következő kellemes meglepetés. Ahelyett, hogy a biztosító húzta volna a száját, hogy ki kell fizetni a plusz költségeket, maga a cég kereste meg Annáékat, hogy küldjék be az elszámolást úgy, mint a szálloda- és gyógyszerköltségeket, illetve a kórházi számlát, amelyek együttes összege 150 ezer forintra rúgott. Elküldték és pár nap múlva meg is kapták a teljes összeget.
Annáék számára a Peruban töltött két hét annyira jó élmény volt, hogy még a betegség sem tudta elrontani azt. Ebben azonban nagy szerepe volt annak, hogy utazásukhoz felsőbb kategóriás biztosítást választottak, amely ugyan egy picivel drágább volt, mint az alapcsomag, de limit nélkül téríti az orvosi költségeket baleset vagy betegség esetén.
Így nem csak a nyugodtabb utazás garantált, hanem az is, hogy amikor a szürke hétköznapokon visszagondolunk a nyaralásra, akkor nem a kellemetlenségek, hanem a páratlan kalandok fognak eszünkbe jutni.
Kiemelt kép: Tino Plunert/dpa-Zentralbild/ZB/AFP