Bocsánatot kért hétfőn a H&M, svéd divatóriás egy a cég honlapján megjelent termékfotóért. A képen egy fekete kisfiú viselt egy kapucnis pulóvert, amin a „Coolest monkey in the jungle” (A legmenőbb majom a dzsungelben).
A fotó hétvégén terjedt el a Twitteren, mert rengetegen rasszistának találták. A The Weeknd művésznevű, etióp származású, kanadai popsztár kijelentette, hogy soha többé nem fog együtt dolgozni a márkával.
A H&M hétfőn nem csak bocsánatot kért a fotóért, de belső vizsgálatot is ígért, amelyik azt hivatott felderíteni, miért nem működött megfelelően a cég szűrőrendszere, ami az ilyen botrányokat próbálja megelőzni.
A cég közleménye szerint a gyerekpulóver néhány európai webáruházban volt kapható, de hamarosan el fogják távolítani a kínálatból, a fotót, amelyiken a ruhadarabot modell viselte, pedig azonnal eltávolították. A márka magyar nyelvű oldalán, a felső kedden délelőtt még kapható volt.
Az utóbbi időben több világmárka botlott hasonlóan. Októberben az Unilever kért bocsánatot, mert egy Dove tusfürdő reklámjában „fehérré változtattak” egy fekete lányt. Áprilisban pedig a Niveának sikerült annyira rasszista szlogeneket kreálnia, hogy neonáci szélsőségesek kezdték jelmondatként használni őket.
(via New York Times)