A termék iránti érdeklődést kihasználva a cég a közeljövőben mangalicaalapú debrecenikolbász-különlegességgel is megjelenik majd Japánban, amely Németország után a Pick második legnagyobb exportpiaca.
“Ehető nemzeti kincs”
A Pick 2008 óta van jelen a japán piacon feldolgozott termékeivel, amelyek közül különösen a mangalicakészítmények értek el nagy sikert a szigetországban, köszönhetően a termék exkluzivitásának, és annak, hogy a mangalica “ehető nemzeti kincsként” felkeltette a fogyasztók érdeklődését.
A Foodexen – amely Ázsia legnagyobb élelmiszer-ipari vására – egy neves szusiséf és a legnagyobb oszakai gőzgombócétterem-lánc is megkereste a szegedi céget a mangalica felhasználásával kapcsolatban. A cég termékeit jelenleg elsősorban nagykereskedelmi forgalomban az éttermek, a japánok mellett a szigetországban dolgozó kínai, illetve hongkongi séfek is vásárolják. A Pick kolbászai és szalámijai emellett a legnagyobb japán élelmiszerüzletekben is kaphatók.
Kínába is vinnék
A mangalica-eladások ugyanakkor évről évre növekednek, s a cég tervei között szerepel a kínai piacra való belépés is, amihez egyelőre az exportengedély kiadására vár a Pick.