A Borászportál internetes bormagazin által 2011 őszén négyezer fő részvételével készített online felmérés szerint a magyarok gyakran fogyasztanak bort: a megkérdezettek tíz százaléka bevallása szerint naponta, ötven százalékuk pedig legalább hetente.
A borfogyasztók körében nem meglepő módon a száraz bor megítélése a legszélsőségesebb. Közel ugyanannyian preferálják leginkább ezt a fajtát, mint amennyien az utolsó helyen említik. A résztvevők legnagyobb arányban vörösborpártiak.
A borvidékek közül kiemelkedő Villány, Eger és Tokaj népszerűsége, de Badacsony, Szekszárd valamint a Dél-Balaton és a Balaton-felvidék is nagyon kedvelt.
A válaszadók nyolcvan százaléka otthon, hatvan százaléka vendégségben fogyaszt bort. Ezzel összefügg, hogy ötven százalékuk saját fogyasztásra, húsz százalékuk vendégvárásra vásárol.
Főként az 1000-2000 forint közötti borok népszerűek, de sokan választanak az 500-1000 forintos kínálatból is. Az átlagosan kifizetett palackár 1400 forint körül volt, és leggyakrabban szuper- és hipermarketben szerzik be a borokat a fogyasztók.
A felmérés eredményeit részletesen a január 19. és 21. között megrendezésre kerülő XII. Magyarországi Bormarketing Konferencián ismerteti a Borászportál.