Nemcsak ránk, magyarokra jellemző az, hogy a hétvégi nagybevásárláskor az ételekre ragasztott kalóriatáblázatok helyett valami teljesen mást – mondjuk az árcédulát, vagy a márkajelzést – figyelünk. Ha kedvenc ételükről van szó, akkor a magyarok mellett többek között az amerikaiak, a britek, sőt, még az alapvetően egészségesen élő németek is hajlamosak figyelmen kívül hagyni a figyelmeztető matricákat.
Pedig az Európai Unió legtöbb országában most már a termékek elején és hátulján is jól látható helyre teszik a jelzéseket, amik felhívják a figyelmünket, hogy a kedvenc chipsünk, üdítőnk vagy épp gyorsfagyasztott ételünk mennyire egészségtelen azon a bizonyos skálán. Nagy-Britanniában például a közlekedési lámpákhoz hasonló rendszer működik: a piros matrica az egészségtelen, míg a zöld a kalóriában, szénhidrátban szegény ételekre kerül.
A helyzetben a komikus az, hogy a vásárlók nagy többsége – vagyis 95% – tökéletesen tisztában van azzal, mit jelentenek az általuk figyelmen kívül hagyott feliratok és matricák. Ennek ellenére sem döntenek a kedvenc ételük ellen egy egészségesebb étel javára.