Itt van például a „lökd ide a sört!” vagy a „jég dupla whisky-vel”, hogy csak tényleg néhányat említsünk azok közül a zeneszámok közül, amiben említés szintjén előfordul az alkohol. A Pittsburgh Egyetem kutatói szerint ez baj, méghozzá nagyon nagy, ugyanis miközben ezeket a számokat hallgatjuk, dudorásszuk vagy fennhangon énekeljük, közben tudat alatt alkoholfogyasztásra ösztönöződünk.
A kutatók biztosak benne, hogy a márka puszta említése, vagy a luxus és a csillogó partik megemlítése bőven elég ahhoz, hogy az illető, aki hallja és érti a szöveget, jó dolognak tartsa az alkoholfogyasztást. Ezt egy 2005 és 2007 között vizsgálat végén derült ki, melyben a szakértők összesen 753 zeneszámot vizsgáltak meg.
Ugyan nehéz elhinni, de a 753 zeneszám 25%-ban úgy említik meg az alkoholt, hogy még a márka neve is elhangzik, ami azt jelenti, hogy ha valaki folyamatosan zenét hallgat, akkor óránként 3-4-szer alkoholnevet hall.
A kutatás arra nem tért ki, hogy a tudósokat, akik részt vettek a vizsgálatban, mennyiben ösztönözte alkoholfogyasztásra a zenehallgatás.