Élet-Stílus

Mire készül a Google+?

admin
admin

2011. 07. 14. 17:11

Eszeveszett tempóban terjed a Google+ miközben a Facebook továbbra is tőzsdére készül. A kérdés a Facebook miatt izgalmas igazán, amely rengeteget veszíthet.

A Google előtt az a cél lebeghetett, amikor a Google+-t megalkotta, amelyet a Facebook elért. 750 millió ember használja nap, mint nap hosszú órákon keresztül. 250 millió közülük tartozik is valamilyen csoporthoz a „Like” gomb révén. A Facebook ereje az a hatalmas információtömeg, amelyet a felhasználók egymás között küldözgetnek: nem kevesebb, mint 4 milliárd hozzászólás, kapcsolódás, akció 24 óra alatt.

Rendben, hogy a Google minden termékével együtt generál nagyjából 36 milliárd dolláros forgalmat – a cég csütörtökön közli negyedéves eredményeit – azonban mindezt szinte csak hagyományos, a keresésekhez kapcsolódó hirdetési úton. A netezés pedig a Facebook megjelenése óta igencsak megváltozott. Mára a többség a közösségi oldalakon megjelenő ajánlások révén tájékozódik szinte mindenben. Mit és hol egyen, mit és hol vegyen, hova és mikor menjen? Ez pedig a reklámozók álma. A Facebook szupercélozhatósága. Ha akarja egy hirdető, akkor terméke csak a 17 és 41 közötti férfiaknak jelenik meg, akik New Yorkban élnek, a New York Giants-nek szurkolnak és imádják a “World of Warcraft”-ot.

A Google azonban talán mégsem direktben akar a Facebookkal konkurálni. Mert nincs is rá szüksége. Ami a Facebooknak évekig tartott, hogy hogyan lehet felépíteni és működtetni egy hatalmas hálózatot, azt a Google-nak csak kihasználnia kellene. A Google végre elszakadhat a keresőszavak mindenhatóságától, átjutva a régóta vágyott új világába, a felhasználók szokásaiba, és legfőképpen kapcsolataikba. Ám, várhatóan a Google közösségi jelenléte nem lesz olyan egyértelmű, inkább beivódik a cég által létrehozott ökoszisztémába.

Ki Mennyit nyom?

A Facebook jelenlegi értéke 84 milliárd dollár, amelyet jövő évi tőzsdei bevezetése idejére 100 milliárd fölé szeretnének tornázni. (Ez több,mint a Hewlett-Packard, vagy az Amazon.com jelenlegi piaci értéke.) A Google-é 175 milliárd, amellyel a 12 legértékesebb vállalt a világon.

A világ a Facebookon keresztül tanulta meg, hogyan kell egyáltalán ezeket a rendszereket használni. Mi fontos és mi nem. Google+ fiókot – már most látszik – szinte mindenki fog csinálni. Rutinosan, pillanatok alatt feltölti kapcsolataival, termékekkel, amelyeket szeret. Maximum nem lesz annyira aktív rajta mint a Facebookon. De a Google ezzel már bőven boldog lehet. A munkát elvégzi ugyanis a keresőbe integrált +1 gombja, amit szépen adoptál majd minden oldal, és használnak is az emberek. A +gomb pedig egy Google+ profilhoz vezet kapcsolatainkkal, preferenciáinkkal együtt. Ez az igazi üzemanyag a Google-nak.

Mi is a G+

Lényegében egy a Facebookhoz nagyon hasonló szolgáltatás, amelyben
megoszthatunk és fogadhatunk tartalmakat, és kommentálhatjuk őket, csoportosítva kire mi
tartozik. Követhetünk eseményeket, személyeket, bármit, amire kíváncsiak
vagyunk. Szervezhetünk rajta találkozókat, chatelhetünk vagy videótelefonálhatunk akár. Egyelőre csak zártan, meghívással működik. A címe: http://plus.google.com

A Google+ számára persze fontos, hogyan integrálja felületébe a hirdetéseket, ám a keresőn keresztül nyert információ talán még fontosabb, és ezért is nem siet annyira a cégeknek szóló megjelenéssel. Még hűti is a kedélyeket mondván, a magánemberek egész máshogy kommunikálnak, mint az üzletiek, nekik mást fog ajánlani a Google+.

Azért persze nekik is csepegtet és sokakat már nem lehet visszatartani hogy regisztráljanak, így például a Ford is kialakított egy Google+ profilt. Sőt, ahogyan azt a magánfelhasználók esetében is tette a Google, meghívásos alapon tesztelteti az üzleti részt is.

Persze a Facebook is tudja, hogy nyitnia kell. Partnerséget kínált a Microsoft keresőjének a Bing-nek. A keresőben megjelenő találatok mellett, egy ideje megjelennek a Facebook ajánlások is. Csak, míg a Bing részesedése a keresésekben nagyjából 14-15 százalék (a Yahoo!-val együtt is csak 30 százalék) az amerikai piacon, addig a Google-é 65 százalék.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.