A tervek szerint nemcsak a fejpályaudvarnak, hanem a hozzá tartozó és csatlakozó elővárosi vasútvonalaknak és megállóknak is meg kell majd újulniuk. Mindezt azért, hogy a vasút vonzó, kényelmes és gyors közlekedési alternatívát jelentsen az elővárosokból dolgozni járóknak.
A Nyugati pályaudvar fejlesztése egy összetett és komplex folyamat, melynek során az egész vasúti infrastruktúra, sőt a pályaudvar környéke is megújul: tágasabb lehet az utasforgalmi előtér, megszűnhet a pályaudvarhoz közeli felüljáró, megkezdődhet a Skála áruház felújítása és az aluljárórendszer rekonstrukciója is.
Az Eiffel-csarnokot is átalakítják, ám arra figyelni fognak, hogy a karakteres homlokzat a felújítás után is megmaradjon. Emellett készülni fog egy új épületrész, melyet a tervek szerint a Podmaniczky utcai beépítésből és a Ferdinánd hídról is jól látni majd.
AJÁNLOTT LINKEK:
Tudjon meg még többet a felújításról – galéria (epiteszforum.hu)
A pályaudvar története (hu.wikipedia.org)