Élet-Stílus

Nincs több gumicukorreklám?

Az amerikai tévékből az összes gyermekeket célzó, egészségtelen ételreklámot száműzik.

A tengerentúlon az elhízás komoly probléma, amiért a szakértők a mozgásszegény életmódon és az egészségtelen táplálkozáson túl a reklámokat is felelőssé teszik. Különösen azokat, amelyek kifejezetten egészségtelen ételeket hirdetnek és melyek legfőbb célközönségei a gyerekek. Az USA épp ezért az élelmiszeriparral való hosszas viták után úgy döntött, megtiltja a 2-17 éveseknek szánt magas zsír-, cukor- és nátriumtartalmú ételek reklámozását.

Míg ők úgy tűnik, ezzel a lépéssel legalább a tévékből és az internetről száműzik az egészségtelen ételeket, addig Magyarországon a helyzet továbbra sem változik, sőt! Az elhízás már nálunk is egyre nagyobb fejtörést okoz az orvosoknak, a táplálkozási szakértőknek, sőt a pedagógusoknak is: ugyanis amíg a felnőttek közül minden második súlyproblémákkal küzd, addig a gyerekek 20%-a is érintett már.

AJÁNLOTT LINKEK:

Igazolták, hogy az elhízás járványszerű családon belül (lifenetwork.hu)
Elhízás – miért nem sportolnak a kövér nők? (alternativgyogymodok.hu)
A fiatalkori elhízás kétszeresére növeli a halálozást (medicalonline.hu)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik