Azt, hogy milyen összefüggés van a vezetéknév és a vásárlási szokások között, amerikai kutatók próbálták meg kinyomozni. A kutatócsoport, akik a Georgetown Egyetem és a Belmont Egyetem munkatársai úgy találták, hogy minél hátrébb van valakinek a születési neve az ábécében, annál hamarabb eldönti magát egy-egy termék megvásárlása mellett.
Érdekes, hogy a kutatók ilyen összefüggést nem találtak a felvett nevekkel kapcsolatban. A szakértők a különös eredményt azzal próbálták magyarázni, hogy azok, akiknek a kezdőbetűje hátul van az ábécében, gyermekkorukban sokat álltak a sor végén, vagy ültek hátra a tanteremben. Hozzátették, a gyermekek hajlamosak az őket ért bánásmód alapján kialakítani az időn alapuló reakcióikat: ha hátra állítják őket hajlamosak úgy érezni, hogy igazságtalanság történt velük, ezért azt gyors reagálással, még később gyors vásárlással kompenzálják.
AJÁNLOTT LINKEK:
Mi a neved? Így vásárolsz! (Life.hu)