Egy felmérés szerint a németek többsége ettől függetlenül még mindig szereti az autóját: sok időt szánnak a jármű gondozására, sok pénzt a karbantartására. Ez a mai fiatalok jó részéről azonban már nem mondható el. Ferdinand Dudenhöffer, autószakértő szerint a fiatalok világában sokkal nagyobb szerep jut a virtuális világ értékeinek, mint az olyan történeteknek, amiknek főszereplői a Porschék, a Ferrarik, vagy Lamborghinik.
Nem segít a négykerekűek megítélésén az sem, hogy az elmúlt években világszerte meredeken emelkednek az autófenntartás költségei. Egyre nagyobb számban vannak azok is, akik nem hajlandók lemondani szabadidős programokról, vagy lakásfelújításról pusztán egy autó kedvéért. A szakértő hozzátette, hogy ez egyáltalán nem csak a német fiatalokra igaz – világszerte megfigyelhető ez a trend, ami a 90-es évektől kezdve indult.
Dudenhöffer elmondta azt is, szerinte az autó csak úgy biztosíthatja magát a következő generációk életében is, ha az autógyárak újradefiniálják a négykerekűek szerepét: szerinte holnap már nem az számít, az adott jármű hány lóerős. A villanyautóknak és a nagyvárosokban is hasznos, kompakt kisautóknak lehet az átalakulásban a legnagyobb szerepük.