Élet-Stílus

Felszállóágban a Motorola, leszállóban az LG

A Motorola először jelentett negyedéves forgalomnövekedés 2006 óta éves szinten, a dél-koreai versenytársnak nem mennek a mobiljai.

Az amerikai cég forgalma a szeptemberrel zárult három hónapban 6 százalékkal, 5,8 milliárd dollárra emelkedett. A nyereségnek szinte az egészét a Motorola hamarosan eladásra kerülő hálózati berendezésgyártó üzletága adta. Júliusban a Motorola arról állapodott meg a Nokia Siemens Networks finn-német vegyes vállalattal, hogy 1,2 milliárd dollárért eladja hálózati berendezésgyártó üzletágát. Az ügylet várhatóan az év végéig lezárul.

A Motorola 9,1 millió telefonkészüléket értékesített a negyedévben, amiből 3,8 millió volt az okostelefon. Mindkét adat javulás a második negyedévhez képest. A Motorola a harmadik legnagyobb telefongyártó Észak-Amerikában az Apple és a BlackBerry készülékeket gyártó Research in Motion után.

A dél-koreai LG Electronics (LG) adózott nyeresége 99 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, főként a mobiltelefon üzletág egyre halványabb teljesítménye miatt. Az LG a Nokiához hasonlóan a jól jövedelmező okostelefon-piacért folytatott küzdelem vesztese, alulmaradt az Apple-lel és a Samsunggal szemben, és a lapképernyős tévék piacán kibontakozó egyre élesebb verseny is rontja a helyzetét – kommentálták elemzők a cég csütörtöki gyorsjelentését, amely szerint az adózás utáni profit a július-szeptemberi időszakban 1,3 milliárd forintnak megfelelő 7,57 milliárd dél-koreai wonra zuhant az egy évvel korábbi 911,3 milliárdról. Az árbevétel 2,1 százalékkal 13.430 milliárd wonra csökkent.
A televízió gyártásban az LG haszonkulcsa az egy évvel korábbinak a felére, 2,3 százalékra csökkent a piaci részesedés megőrzéséért vívott harc közepette. Ugyanakkor ezen a területen eredményesebb volt az árcsökkentés stratégiája, az eladott lapképernyős készülékek száma minden korábbinál nagyobbra, éves szinten 37 százalékkal 6,6 millióra emelkedett, a bevétel viszont ennél jóval kisebb mértékben, 9 százalékkal nőtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik