Úgy tűnik az idei év nagy újra-felfedezettje a hajlakk, a friss eladási számokból az derült ki, hogy a világon több országban is jelentősen megnőtt a hajlakkfogyasztás. Egyes vélemények szerint ennek oka a brit X-Faktor, illetve a műsor egyik zsűritagja, Cheryl Cole és persze a mintakövetés. A szakértők Cheryl-effektusnak nevezték el a jelenséget, mert szerintük a túlzott hajlakkfogyasztás annak köszönhető, hogy sokan utánozni szeretnék a zsűritag frizuráját.
A hajlakk fénykorát még a nyolcvanas években élte: ekkor volt igazán divatos a használata a kemény és persze ragacsos frizurák elkészítéséhez. A 90-es években csökkent a népszerűsége, főleg, mert ekkor vált közismertté, hogy az aeroszolok súlyosan károsítják az ózonréteget. A mellőzöttségnek most a friss hajtrendek vetettek véget. A nyolcvanas éveket idéző hajkoronák, amit tavaly még csak a celebek viseltek, mostanra már divattá váltak.