Élet-Stílus

Haza lehet vinni az olasz tengerpartot

Az olaszok a tenger üvegbe zárt illatára, a franciák levendulára és hársfára, míg az amerikaiak inkább a sült csirkére és a körömlakkra bízzák magukat.

Nemcsak Olaszország, hanem a legtöbb turistanagyhatalom illatlázban ég. Az ötlet Franciaországban, Provance-ban született. A leleményes helyiek kitalálták, hogy a városra oly jellemző levendulaillattal csábítják magukhoz a turistákat. Nemsokára követte őket az összes olyan nagyváros, ahol már nehezen fenntartható az idegenforgalom, sőt, még Párizs is beszállt. A Versailles-i kastélyban például a tavaszi hársfa illatát kínálják a látogatóknak.

Az érdeklődők a jellegzetes illatok többségét haza vihetik, az üvegcsékre pedig meglepően nagy a kereslet. Egy olasz napilap szerint a szomszédban már 5000 darabot értékesítettek. A divat tehát folyamatosan terjed, sőt utolérte a forgalmas helyeket is: a nizza repülőtéren már virágesszencia fogadja az utasokat, a francia Languedoc-Roussillon vasútállomásán pedig rozmaringillatot terjesztenek.

Úgy tűnik a különös trend folyamatosan terjed Európa többi országába és a tengerentúlra is: Nagy-Britanniában az az angol táj illatát kínálják, míg az Egyesült Államokban olyan illattérképet készítettek, mely végig vezeti az érdeklődőt a harlemi sült csirke illattól kezdve, a Sohóban érezhető pacsulin keresztül, a falafel- és körömlakkillatú Boweryig.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik