Nem ajánlott a 8 óra alvás

Meglepő, de a közhiedelemmel ellentétben az az egészséges, ha valaki nem alszik többet napi 7 óránál.
Korábban a témában:

Jelentősen nő a szív- és érrendszeri megbetegedések esélye azoknál, akik rendszeresen napi 7 óránál többet alszanak. Erről amerikai kutatók számoltak be a Sleep szakmagazin oldalain. Többek közt kitértek arra, hogy nemcsak a túl kevés alvás növelheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, de a közhiedelemmel ellentétben a túl sok is. Abban ennek ellenére is egyet értettek a szakértők, hogy a legnagyobb kockázatot az egészségre még mindig a túl kevés, azaz rendszeres 5 óránál kevesebb alvás jelenti.

A szakértők egybehangzóan állítják, hogy a leginkább azokat veszélyeztetik a szív-ér rendszeri betegségek, akik fiatalabbak, mint 60 év, és az alváson spórolnak a legtöbbet, vagyis 5 óránál is kevesebbet húzzák a lóbőrt. Nekik szóló jó hír, hogy amennyiben az alvásmegvonás időszakába beiktatnak egy-egy napot, amikor alszanak egy kiadósat, úgy csökkenthetik az alváshiány negatív és káros hatásait is.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.