Élet-Stílus

Vizsgaidőszakban ajánlott a csendespihenő

Sári Veronika
Sári Veronika

újságíró. 2010. 06. 28. 11:34

Mindössze fél óra délutáni szunyókálás és csökken a szívbetegségek kockázata, sőt a munkában és a tanulásban is hatékonyabbá tesz.
Korábban a témában:

Az, aki rendszeresen elszunyókál ebéd után, sokat tesz az egészségéért. Felmérések bizonyítják ugyanis, hogy a rendszeres délutáni „csendespihenő” jelentősen csökkenti a szervezetben a stresszhormon szintjét, így már heti három délutáni szieszta is komolyan csökkenti a szívbetegségek kockázatát. De nemcsak hosszútávon hasznos, hanem komoly szellemi, vagy fizikai megterhelés esetén is.

A villám-alvás nem arra való, hogy valaki az előző este elmulasztott pihenését pótolja. Sőt, a csendespihenő célja egyáltalán nem az, hogy valaki mélyálomba zuhanjon ebéd után. Már egy fél órás szundikálás is sokat segít abban, hogy az agy felfrissüljön, egyúttal megakadályozza, hogy az agy telítődjön új információkkal. A jótékony hatásaitól függetlenül nem mindenkinek és nem mindenkor ajánlott a délutáni szunyókálás. Azoknak, akik egyébként is nehezen alszanak el, kifejezetten ellenjavallt a szieszta, de érdemes éjjeli alvási szokásain változtatni azoknak is, akik napközbeni is folyton csak szundikálnának.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Saudi soldiers stand guard as a Saudi air force cargo plane, carrying aid, lands at an airfield in Yemen's central province of Marib, on February 8, 2018. (Photo by ABDULLAH AL-QADRY / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.