Élet-Stílus

A hirdetők miatt fejlődik a Street View

A Google Maps utcanézet (street view) opcióját irigyelte el a Microsoft nagy pénzt látva a nagyfelbontású, utcanézethez kapcsolható reklámokban.

A Street View valóban nagy durranásnak számított indulásakor, 2007 májusában. A speciálisan kialakított autókról a tér szinte minden szeletét lefotózták, és ezt ötven méterenként megismételve simán autózhattunk és körülnézhettünk egy átlagos washingtoni utcán, mégpedig a budapesti székünkből.

Bár azóta több ráncfelvarrás érkezett a Google Maps részévé vált szolgáltatáshoz (például a teljes képernyős opció, a három dimenziós navigációs felület vagy a felhasználói fotókkal történő kiegészítés), egyelőre kérdéses, merre fejleszti tovább a keresőóriás a megoldást, és főleg, hogyan csinál belőle pénzt. Mindeközben a nagy rivális, a Microsoft is fejleszti hasonló szolgáltatását, és úgy tűnik az utolsó kérdésre már tudja is a választ – írja a bitport.hu.
A Microsoft térképén elsőre nem látszik semmi forradalmi, teljesen a Google sémát másolja. Az első különbségként a “gyorskereső” opciót láthatjuk, amely tulajdonképpen egy lebutított utcanézetet ad ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban megtalálhassuk a keresett házat vagy objektumot. Ha ugyanis vizuálisan tudjuk, mit keresünk, a hagyományos 3D nézetben kissé lassan haladhatunk előre, minden “lépésnél” nézelődhetünk jobbra, balra, vajon ez-e az a ház?

A Microsoft fejlesztés alatt álló Street Slide-jában kizoomolhatunk úgy, hogy csupán az utca egyik oldalát láthatjuk, egyfajta “kibővített kétdimenziós” módban, ahol sokkal hatékonyabban és gyorsabban pörgethetjük a házakat – a tájékozódást a perspektivikus módok bekapcsolása segíti, amely a gyors scrollozás mellett mégis háromdimenziós érzetet ad.


Ahogy a videós demón is látszik, a hirdető cégek, boltok, szolgáltatók logoja vagy akár cégtáblájának virtuális mása ugyanis kikerül a szalagos nézetben az aktuális épület vagy ajtó alá. Így ha egy adott utcában például kedvenc mobiltelefon-boltunkat keressük, elég lesz a szalagos nézetre váltani, és addig hajtani az “utca-gyorskeresőt” valamelyik irányba, amíg az ismerős cégtábla fel nem bukkan. Ekkor csak rákattintunk, és a nézet máris visszaközelít a három dimenziós nézetre, azon belül pedig a keresett üzlet bejáratára.
Arról azonban semmilyen hivatalos információt nem adtak ki Redmondban, mikor érkezhet a szolgáltatás kipróbálható, vagy akár végleges változata. Annyit lehet tudni, hogy egyidejűleg nem csak a PC-kre, hanem érintőképernyős mobilokra is portolják a megoldást (igen, még iPhone-ra is), de a szoftver motorjának alapjain kívül még a munka második fázisa hátra van: a demóban ugyanis csupán négy kilométernyi utcaszakaszt fotóztak le, összesen 2400 panorámanézetnyi anyagot összeállítva, amely a szolgáltatás technikai részének fejlesztéséhez és demonstrálásához szükséges. Mindenesetre, az alábbi videó kifejezetten meggyőző, már csak remélni lehet, hogy minél előbb élesben is kipróbálható lesz (hacsak a Google nem lép előbb).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik