Élet-Stílus

Német GP: kétes előzés, háborgó szakma

A rajt után, egészen a 47. körig nem sok minden történt Hockenheimben, akkor azonban az addig remekül versenyző, gyors köröket futó Massa csodával határos módon gyermeteget hibázott, a mögötte autózó csapattárs pedig kapott az alkalmon, és megelőzte.

Az eset krónikájához hozzátartozik,
hogy azt megelőzően kétértelmű rádióüzenetet kapott csapatától a brazil:
“Fernando gyorsabb nálad. Erősítsd meg, hogy értetted az üzenetet” – szólt
az ukáz, majd jött a vitatott előzés. Ezek után nem csoda, hogy szinte azonnal megindult a
polémia: az ellenfelek szabályellenes utasításról beszélnek, a Ferrari
tiltakozik, a pályabíróság pedig vizsgálódik. A főszereplő, Felipe Massa

fegyelmezetten, de némi keserűséggel vette tudomásul, hogy át kellett
adnia az
első helyet, a spanyol pedig úgy tett, mintha nem tudná, mi történt.

„Megérdemeltem volna a győzelmet, mert fantasztikusan
rajtoltam, a lágyabb gumival jó tempót mentem, a keménnyel kicsit küzdöttem.
Nem gondolom, hogy bármit kellene mondanom az előzésről, Fernando elment mellettem.
Igen, utána elhangzott az a bizonyos rádióüzenet, elnézést kértek tőlem. Azt
gondolom, hogy ez egy nagyon jó eredmény a csapat számára, jó munkát végeztünk”
– nyilatkozta diplomatikusan a szemmel láthatóan szomorú brazil.

A Forma-1-ben 2002, épp a Ferrari hasonló ausztriai
ügyeskedése óta szigorúan tilos az ilyen jellegű csapatutasítás. Ezért a
hockenheimi stewardok vizsgálódnak: a verseny után maguk elé idézték a Ferrari
csapatfőnökét, Stefano Domencialit, és az egyik maranellói csapatigazgatót.

Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét a 2002-es
Osztrák Nagydíjon látottakra emlékeztette a hockenheimi futam, ahol Rubens
Barrichello a célegyenesben engedte át a győzelmet csapattársának, Michael
Schumachernek. “Azt kell mondanom, hogy ez volt a legegyértelműbb
csapatutasítás, amit valaha láttam” – mondta, hozzátéve, hogy igen
beszédes, amikor a csapat elnézést kér saját pilótájától.

A Ferrarinál próbálják magyarázni a menthetetlent: “Fernando
gyorsabb volt, Felipe pedig a hajtűkanyar után hibázott. Nem volt
sportszerűtlenség és nem volt csapatutasítás” – mondta a verseny után Rob
Smedley, Massa versenymérnöke, aki a versenyen még “lejófiúzta” a
brazilt és elnézést kért tőle…

A szakma megosztott a kérdésben, habár a többség az utasításban hisz.
Legfrappánsabban Niki Lauda fogalmazott, akinek az fáj különösen, hogy a
Ferrari hülyének nézi az embereket. “Nem értem, Alonso miért mondta a
sajtótájékoztatón azt a sületlenséget, hogy nem tudja, mi történt” –
mérgelődött Lauda. “Ezek azt hiszik, hogy mindannyian hülyék vagyunk.
Először elnézést kérnek Massától, aztán jön ez, ez a leghihetetlenebb dolog,
ami valaha történt az F1-ben.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik