Az idei szabályok szerint a futamon tilos a tankolás, ekképp mindenki a versenytávra elegendő üzemanyaggal felszerelkezve, nehéz autóval vágott neki a szahíri versenynek, így csak a gumikkal lehetett taktikázni, és ez rá is nyomta a bélyegét a futamra.
Egyébként az élen haladók külön versenyt futottak, mint a hátul „araszolók”. Nem véletlenül fogalmaztunk ekképpen, mivel előfordult, hogy az éllovas kilenc másodperccel autózott jobb köridőket, mint az utolsó helyezett – jelesül Bruno Senna, akinek hat versenyzőtársával egyetemben idő előtt ért véget a száguldás. A Hispania, Sauber és Virgin teljes legénysége kiesett, az újonc Lotus-autók viszont beértek a célba.
GALÉRIA
A pole pozícióból startoló Sebastian Vettel – bár jelentős előnyt nem tudott szerezni közvetlen üldözőivel szemben – a 34. körig őrizte a vezető helyét, amelyet feltehetőleg kipufogó-problémák miatt kellett átadnia Fernando Alonsónak, aki a rajtnál megelőzte Felipe Massát, és nem engedte leszakítani magát. Kisvártatva a Ferrari brazilja, valamint korábban, a kerékcsere során egyet előrelépő Lewis Hamilton is Vettel elé került.
Vettel a negyedik helyet azért csak megtartotta, mögötte Nico Rosberg, Michael Schumacher, Jenson Button, Mark Webber volt a sorrend az akciókban nem éppen bővelkedő futam végén. Idén már nem nyolc, hanem tíz pilóta kap pontot egy-egy futamon, így Vitantonio Liuzzi és Rubens Barrichello sem távozik üres kézzel Szahírból.
Alonso élete első ferraris versenyén máris felállhatott a dobogó tetejére, a kétszeres világbajnok spanyol pályafutása 22. futamgyőzelmét aratta, Bahreinben harmadszor diadalmaskodott. Rajta kívül a 2009-es Magyar Nagydíj időmérőjén súlyosan megsérült, azóta futamon először szereplő Massa is elégedett lehet a második hellyel, mint ahogy a három év után visszatért Michael Schumacher sem panaszkodhat különösebben.
A mezőny doajenje, a 41 esztendős Schumi – noha a start után egy helyet javított rajtpozícióján – nem tudott beleszólni az élmezőny csatájába, viszont a „formában lévő” csapatársától nem sokkal leszakadva végzett hatodikként. A nevezettekkel ellentétben Vettel viszont okkal lehet dühős. Javításra két múlva, Ausztráliában lesz lehetősége.
Bahreini Nagydíj:
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:39:20,396
2. Felipe Massa (brazil, Ferrari) +16.099
3. Lewis Hamilton (brit, McLaren) +23,182
4. Sebastian Vettel (német, Red Bull) +38,713
5. Nico Rosberg (német, Mercedes) +40.263
6. Michael Schumacher (német, Mercedes) +44,180
7. Jenson Button (brit, McLaren) +45,260
8. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) +46,308
9. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) +53,089
10. Rubens Barrichello (brazil, Williams) +1:02,400
11. Robert Kubica (lengyel, Renault) +1:09,093
12. Adrian Sutil (német, Force India) + 1:22,958
13. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) +1:32,656
14. Nico Hülkenberg (német, Williams) +1 kör hátrány
15. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) +1 kör hátrány
16. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso) +3 kör hátrány
17. Jarno Trulli (olasz, Lotus) +3 kör hátrány
Kiesett:
Pedro de la Rosa (spanyol, Sauber) a 30. körben
Bruno Senna (brazil, Hispania) a 18. körben
Timo Glock (német, Virgin) a 17. körben
Vitalij Petrov (orosz, Renault) a 14. körben
Kobajasi Kamui (japán, Sauber) a 12. körben
Lucas di Grassi (brazil, Virgin) a 3. körben
Karun Chandhok (indiai, Hispania) a 2. körben
Leggyorsabb kör: Fernando Alonso 1:58.287 (45. kör)
A pontverseny állása, pilóták:
1. Fernando Alonso 25 pont
2. Felipe Massa 18
3. Lewis Hamilton 15
4. Sebastian Vettel 12
5. Nico Rosberg 10
6. Michael Schumacher 8
7. Jenson Button 6
8. Mark Webber 4
9. Vitantonio Liuzzi 2
10. Rubens Barrichello 1
Csapatok:
1. Ferrari 43
2. McLaren 21
3. Mercedes 18
4. Red Bull 16
5. Force India 2
6. Williams 1