Úgy tűnik, hogy Japánban szombaton ellőtték az összes izgalompetárdát, így a vasárnapi futam az idény egyik legunalmasabb stratégiai játékát hozta, amelyet Sebastian Vettel lazán nyert, és a bokszutcai helycserék ellenére – vagy azoknak köszönhetően – a másik két dobogós hely is megegyezett az időmérőn kiosztott pozíciókkal, azaz a második Jarno Trulli, a harmadik pedig Lewis Hamilton lett.
Vettel idén harmadszor, pályafutása során negyedszer győzött, és mivel a két brawnos, Rubens Barrichello és Jenson Button az utolsó két pontszerző helyet szerezte csak meg, így alaposan felzárkózott a bajnoki küzdelemben. Az éllovas Buttonhoz képest 25-ről 16 pontra csökkent a hátránya, míg a brazil veteránt két pontra közelítette meg. Ha a 2007-es idényt vesszük alapul, a címért folytatott küzdelem még teljesen nyílt, hiszen akkor a végső győztes, Kimi Räikkönen 17 pontot dolgozott le az utolsó két versenyen.
Vettel végig az élen haladt (MTI/EPA)
A Japán Nagydíj kimondottan simán, probléma nélkül indult, Vettel jól lépett el, a rajtnál Hamilton megelőzte Trullit, de a verseny alatt nem sikerült megfelelő előnyt kiautóznia, így a második kiállások után újra az olasz mögé került.
A 10. helyről rajtoló Buttonnak megint a kezére játszott a szerencse: a rajtnál a 13. helyre esett vissza, de pár kör alatt visszakapaszkodott, majd a 13. körben Heikki Kovalainen és Adrian Sutil lökdösődésének következtében újabb pozíciókat kapott ajándékba.
A futam első szakaszában úgy látszott, hogy a jól megtankolt Nico Rosberg az egykiállásos stratégiával akár a győzelemért is küzdhet – Vettel első bokszutcai látogatása után csak hajszállal a williamses elé ért vissza – de nem sokkal később kiderült, hogy Rosberg sem csak egyszer áll ki, így nem volt már veszélyes.
A pályán nem igen történt komoly küzdelem, a bokszban folytak a helycserék – volt aki nyert, volt, aki veszített rajtuk: Fernando Alonso például hat helyet lépett előre a jól időzített stratégiának köszönhetően,míg a Force Indiá-s Adrian Sutil végül ugyanennyivel hátrébb végzett annál, mint ahonnan rajtolt.
Pályafutása negyedik futamgyőzelmét aratta (MTI/EPA)
A futamot egyébként még Jaime Alguersuari 44. körben történt komoly balesete sem tudta felrázni – a Toro Rosso spanyol újonca a 130R kanyarban alaposan belebombázott a gumifalba, és az eset miatt a biztonsági autó is bejött, de az öt körrel későbbi újrarajtolás után az összezárt mezőnyben sem alakult ki harc. A safety carral Rosberg járt nagyon jól, akinek a tökéletes időzítésű utolsó kiállása lehetővé tette, hogy a negyedik helyről az ötödikre térjen vissza.
Mark Webber, aki a bokszutcából kezdte a versenyt, végigtesztelte a futamot: az ausztrál összesen öt alkalommal járt a bokszban, a csapat folyamatosan cserélgetett ezt-azt a Red Bullon.
A szorosabbá vált bajnokság két hét múlva az utolsó előtti futammal Brazíliában folytatódik.
Japán Nagydíj, végeredmény:
1. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1ó28:20.443
2. Jarno Trulli (Toyota) + 4.875
3. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) + 6.472
4. Kimi Räikkönen (Ferrari) + 7.940
5. Nico Rosberg (Williams-Toyota) + 8.793
6. Nick Heidfeld (BMW Sauber) + 9.509
7. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes) + 10.641
8. Jenson Button (Brawn-Mercedes) + 11.474
9. Robert Kubica (BMW Sauber) + 11.777
10. Fernando Alonso (Renault) + 13.065
11. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 13.735
12. Giancarlo Fisichella (Ferrari) + 14.596
13. Adrian Sutil (Force India-Mercedes) + 14.959
14. Vitantonio Liuzzi (Force India-Mercedes) + 15.734
15. Kazuki Nakajima (Williams-Toyota) + 17.973
16. Romain Grosjean (Renault) + 1kör
17. Mark Webber (Red Bull-Renault) + 2kör
18. Jaime Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) kiesett
19. Sebastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari) kiesett
Pilóták:
1. Button 85 pont
2. Barrichello 71
3. Vettel 69
4. Webber 51,5
5. Räikkönen 45
6. Hamilton 43
7. Rosberg 34,5
8. Trulli 30,5
9. Alonso 26
10. Glock 24
11. Massa 22
12. Kovalainen 22
13. Heidfeld 15
14. Kubica 9
15. Fisichella 8
16. Sutil 5
17. Buemi 3
18. Bourdais 2
Csapatok:
1. Brawn GP 156 pont
2. Red Bull 120,5
3. Ferrari 67
4. McLaren-Mercedes 65
5. Toyota 54,5
6. Williams 34,5
7. Renault 26
8. BMW-Sauber 24
9. Force India 13
10. Toro Rosso 5