A szigetországi szervezet tájékozódik a FIA világtanácsa hétfői döntésének hátteréről, részleteiről, és a pontos információk birtokában dönt arról, hogy tesz-e maga is lépéseket.
Flavio Briatore résztulajdonosa a másodosztályú Queens Park Rangersnek, márpedig a liga az összes klubtulajdonost erkölcsi vizsgálatnak veti alá, szabályzatának egyik pontja pedig kimondja, hogy senki sem irányíthat futballklubot, amennyiben egy másik sportág irányító szervezeteiből kizárták.
„Lord Mawhinney, a liga elnöke ma levelet írt a FIA-nak, amelyben az elmarasztaló döntés részletei felől érdeklődik. A liga tanulmányozni fogja az esetet” – a szervezet szóvivője.
Az ügy pikantériája, hogy Briatore egyik társtulajdonosa a QPR-nél a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone, az autós világbajnoki sorozat első számú vezetője.
A Renault-csapat volt főnökének eltiltására annak nyomán került sor, hogy Nelson Piquet Jr. az ő utasítására szándékosan okozott balesetet a tavalyi Szingapúri Nagydíj 13. körében úgy, hogy a biztonsági autó a pályára jöjjön, így a gyanúsan korán tankoló Fernando Alonso előnyre tett szert a riválisokkal szemben, és végül a futamot is megnyerte.
A Renault istálló kétéves, felfüggesztett eltiltást kapott, az ügyben érintett volt főmérnököt, Pat Symondsot öt évig kizárták a FIA-rendezvényekről, Alonsót felmentették, és a csapattól még augusztus elején menesztett Piquet Jr.-t sem marasztalták el. Sajtóértesülések szerint a FIA az ifjabb Piquet háromszoros világbajnok édesapjától értesült először a történtekről, majd a pilóta is megerősítette ugyanezt. Briatore az eljárás során végig tagadta az ellene felhozott vádat.
Prost irányíthat
Alain Prost, a korábbi négyszeres világbajnok Forma-1-es pilóta lehet a Renault csapatfőnöke. A francia istálló hivatalosan még nem jelentette be, hogy ki pótolja majd az 59 éves olaszt, de egyes források szerint Prost esetleges szerződtetése már hetek óta téma a Renault-nál.
Az 54 esztendős francia 1997 és 2001 között már irányított F1-es istállót, a Prost Grand Prix-t. A versenyzőként sikert sikerre halmozó, Professzor becenévre hallgató Prost csapatvezetőként kevés eredményt tudott felmutatni, autói öt szezon alatt, 83 futamon mindössze 35 pontot szereztek.
—-Renault-ügy: az ítélet sajtóvisszhangja—-
Olaszország
La Gazzetta dello Sport:
„Briatorét kitörölték az Forma 1-ből. Főbűnös helyett inkább bűnbak lett, a döntés sokkoló. A Renault máglyára küldte az olaszt, hogy enyhe ítélettel megússza a botrányt.”
Tuttosport:
„Briatore száműzése jelképes húzás volt. A Piquet-ügyben Briatore vitte el a balhét.”
Il Secolo XIX:
„Az örökre eltiltott Briatorét csőd fenyegeti.”
Corriere della Sera:
„A bűnös megvan, de hol a bizonyíték?”
Franciaország
Le Figaro:
„Megállapodás született az autógyár és a sporthatóság között. A botránynak vége, már csak az a kérdés, hogy a Renault akar-e tovább a Forma-1-ben maradni.”
Le Parisien:
„Mivel a Renault megúszta a legsúlyosabb büntetést, egy fejnek legalább hullania kellett: így távolították el Briatorét örökre.”
Anglia
Independent:
„Eddie Irvine-nak, a korábbi pilótának igaza volt, amikor azt mondta, hogy a Renault valószínűleg csak egy csapást kap a kezére ahelyett, hogy teljes joggal fejszét kapna a nyakába.”
Guardian:
„Briatore örökös eltiltásával a FIA egyértelművé tette, hogy a Renault-főnök a bűnös.”
Times:
„A Renault szinte sértetlenül jött ki a botrányból.”
Telegraph:
„A FIA-ítélet hátterében a pénz és a reálpolitika áll.”
Spanyolország
El Mundo:
„Kétséges ítélet: a FIA minden felelősséget Briatorére tolt, a Renault különösebb büntetés nélkül megúszta az ügyet.”
Marca:
„Briatore eltiltása egy művészien kivitelezett bosszú volt. Max Mosley FIA-elnök végzett ősi ellenségével.”
As:
„Max Mosley megadta Briatorénak a kegyelemdöfést. A FIA elnöke volt a sportbíróságon az ügyész, az ügyvéd és a bíró is.”
Sport:
„Életfogytiglan! Tökéletes vérbosszú. Mosley megkapta Briatore fejét.”
Németország
Frankfurter Allgemeine Zeitung:
„Csak Briatorét száműzték örökre, a Renault csupán felfüggesztett büntetést kapott. Egy keményebb döntéssel a FIA azt kockáztatta volna, hogy a franciák kiszállnak az F1-ből.”
Süddeutsche Zeitung:
„Bár a Renault megszervezett egy balesetet a győzelem érdekében, továbbra is maradhat az F1-ben. A rövid tárgyalást enyhe ítélet követte.”