Élet-Stílus

Csalt a Renault, kirúgták Briatorét

A Forma-1-es Renault-csapat szerdán gyakorlatilag elismerte, hogy utasítást adott Nelson Piquet jr.-nak tavaly Szingapúrban arra, hogy falnak rohanjon autójával, ezzel segítve a másik pilótát, Fernando Alonsót. Flavio Briatore csapatfőnök és Pat Symonds főmérnök távozott posztjáról.

A Renault szerdán rövid közleményben jelentette be, hogy a csapatfőnök, Flavio Briatore és a technikai igazgató már nem tagja a Forma-1-es csapatnak. A botrány miatt az olasz 20, míg a mérnök kis híján 30 év után távozhat az F1-ből.

A tavaly szingapúri versenyen Piquet Jr. a 13. körben nagy sebességgel a falnak rohant, bejött a biztonsági autó, így az első tankolását már korábban megejtő csapattárs, a 14. helyről elrajtolt Fernando Alonso jelentős előnybe került a többiekkel szemben, akiknek még ez után kellett üzemanyagvételre kiállniuk. Alonso hamarosan az élre állt, sőt akkora előnyre tett szert, hogy második kiállása után is az első helyre tért vissza, s meg is nyerte a versenyt.

A Renault-nak a Nemzetközi Automobil Szövetség eredetileg a múlt hétfőig adott határidőt arra, hogy hivatalos formában reagáljon a csapatot ért csalási vádakra, majd ezt szerdáig hosszabbította meg a szervezet. A francia gyártó egészen eddig csak egyszer szólalt meg az ügyben, amikor egy rövid közleményben tudomásul vette az FIA Motorsport Világtanácsának jövő hétfőre szóló idézését.

Kirúgták Briatorét (MTI/EPA)

Kirúgták Briatorét (MTI/EPA)

A Renault szerdán drasztikus lépésre szánta el magát: annak ellenére, hogy Briatore cáfolta, hogy köze lett volna az állítólagosan megrendezett szingapúri balesethez, és még fel is jelentette a Piquet családot zsarolás és rágalmazás miatt, a francia cég nem állt mögé. A Renault azonnali hatállyal megszabadult a szintén gyanúba keveredett technikai főnöktől, Pat Symondstól is, ezzel gyakorlatilag beismerve a csalást.

“Az ING Renault F1 Team nem kívánja vitatni az FIA 2008-as Szingapúri Nagydíjjal kapcsolatos vádjait. A Renault azt is leszögezi, hogy vezetője, Flavio Briatore és vezető mérnöke, Pat Symonds elhagyta a csapatot. A Motorsport Világtanács szeptember 21-i ülése előtt a csapat nem nyilatkozik többet” – állt a Renault közleményében.

A Renault kihátrálása után szinte biztosra vehető, hogy a vádaknak alapjuk van, és a kérdés csak az, hogy mi történt pontosan tavaly Szingapúrban, és kinek milyen szerepe volt az eseményekben. Könnyen lehet azonban, hogy ez mégsem derül majd ki, ugyanis mivel már nem a csapat tagjai, Briatorénak és Symondsnak sem kötelező megjelennie az FIA tárgyalásán.

Kedden szivárgott ki, hogy az ügyet robbantó Piquet mellett a technikai főnök, a csapatnál már a Toleman-korszak óta dolgozó Symonds is immunitást kapott, így elképzelhető, hogy az angol súlyosan terhelő vallomást tett.

Alonso, az eset “haszonélvezője” szintén a múlt héten nyilatkozott a “falazási” ügyről, s állította, hogy fogalma sem volt a súlyosan sportszerűtlen csapatutasításról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik