A jelenleg még mindig tesztelés alatt álló, de kipróbálható kereső a cég szerint gyorsabb és pontosabb lesz, és az eredmények átfogóbbak lesznek. Martin McNulty keresőmarketing-specialista szerint a fejlesztés hatására a Microsoft Bingnél “lehúzhatják a rolót”. “A cégnél vertikális keresés bővítéséről beszéltek, kétszeres sebességgel, valamint a valós idejű keresési találatokat is bekötnék” – mondta el McNulty.
A Google még mindig domináns szereplő a keresőpiacon, ugyanakkor az elmúlt időben jelentős mozgolódás indult meg. A Microsoft előrukkolt egy használható keresővel, közben létrejött a Yahoo!-val az együttműködési megállapodásuk, a tudományos célú kereséseket pedig a Wolfram Alpha igyekszik kielégíteni. Valós idejű információkra való keresésben a Twitter Searchcsel is meg kell küzdenie a cégnek, de a Facebook is most vásárolta fel a FriendFeedet, ahol komoly tartalékok vannak ebben a tekintetben.
A Google véleménye szerint ők most is azt csinálják, amit eddig: tovább próbálják tökéletesíteni a világ legnépszerűbb keresőjét. A mostani változások ugyan lényegesek az algoritmusok tekintetében, de az emberek jó eséllyel észre se fogják venni, külsőleg semmi nem fog változni” – véli a Custom PC magazin főszerkesztője, Alex Watson.