Élet-Stílus

A spamrobotok is csak kilenctől ötig dolgoznak

Érdekes dolog derült ki a spameket ontó botnetekről: csak 9-17-ig dolgoznak, vasárnap és ünnepnap pihennek!

Azt hinné az ember, hogy a kéretlen reklámleveleket ontó hálózatok 24/7 műszakban dolgoznak. Úgy fest azonban, ez korántsem így van. A Symantec MessageLabs által közzétett havi jelentés szerint majdhogynem teljesen emberi órákban dolgoznak csak. Amerikai idő szerint reggel kilenctől délután ötig, ráadásul vasárnap és ünnepnapokon henyélnek.

Sajnos ez nem javít azon a tényen, hogy ebben a hónapban újra tért nyertek ezek a levelek: az összes levélforgalomnak megint a 90 százalékát adják.

Májusban a kéretlen levelek mennyisége 5,1 százalékkal növekedett és 57,6 százalékuk ismert botnetekből származott. Ezek közül a legaktívabb a Donbot nevű volt, amely az összes spam 18,2 százalékáért volt felelős. A Symantec állítása szerint a maradék 42,4 százalékáért jelentősen kisebb vagy besorolatlan botnetekből származott.

„Csak a szokásos. Egy spam Jokertől, egy vírusos levél a Pingvintől, és egy lánclevél a Macskanőtől…”

„Csak a szokásos. Egy spam Jokertől, egy vírusos levél Pingvintől, és egy lánclevél Macskanőtől…”

Annak ellenére, hogy a botnetek automatizáltan működnek, úgy tűnik, a spammerek az amerikai munkaidőben a legaktívabbak. Ez két dolgot valószínűsít: egyfelől valószínű, hogy az elkövetők nagyja Amerikában él, másfelől lehet, hogy az amerikai munkaerő a legfogékonyabb a reklámokra. „A spammerek előtt ott van ez az óriási online célpont, és valószínű, hogy erre reagálnak – hiszen óriási profitjuk lehet benne.” További érdekesség, hogy vasárnapokon minden régióban „jelentős visszaesés” érezhető a kéretlen reklámlevelekben.

További új felfedezés, hogy „kérdésessé vált azon közkedvelt vélekedés, hogy a veszélyes programok, vírusok és férgek legfőképp rossz hírnévvel vagy korhatáros tartalommal rendelkező weboldalakon várná az áldozatokat.” Ehelyett a vállalat azt találta, hogy sokszor széles körben ismert és megbízott oldalakat használnak a terjedésre. Ilyenek például az iWiW-hez hasonló szociális hálózatokat alkotó szolgáltatások – amelyek erősen támaszkodnak a felhasználók által létrehozott tartalmakra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik