A WSET Nemzetközi Borakadémia tapasztalata szerint a magyarok étteremben történő italválasztásánál az ár a leglényegesebb szempont.
Az emberek az étteremben az italon igyekeznek spórolni, mondta az intézet igazgatója. Sinkó Krisztina szerint egy éttermi étkezésnek minden esetben a bor is ugyanolyan fontos része, mint az étel – nem az kérdés, hogy igyunk-e valamit, hanem az, hogy milyen bort válasszunk. Itthon arra kell felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ételek legmegfelelőbb kísérője a bor, és hogy a pénztárca függvényében ugyan, de ne féljenek kísérletezni.
Az akcióban több mint száz étterem vesz részt, de az akcióban bornagykereskedések és szaküzletek is részt vehetnek. Ennek feltétele, hogy akciós ajánlattal kell várniuk vásárlóikat április 29-én.
Emellett taxitársaságok és pótsofőrszolgálatok is csatlakoztak a Borszerda akcióhoz, így az esemény napján kedvezményesen utazhatnak azok, akik előrelátóan otthon hagyják az autójukat. A Borszerda kiemelt partnerei és partnerei 50 százalékos, de legfeljebb 500 forintos engedménnyel szállítják azokat, akik a részt vevő éttermekbe igyekeznek, illetve haza is szállítják őket.