Élet-Stílus

Dacol a válsággal a Genfi Autószalon

Közel hatvan világpremiert tartottak az idei genfi szalonon, talán azt jelezvén nincs még azért itt a világ vége. Íme 12 premier.

A show már megélt egyet, s mást, több mint 100 – pontosan 104 – éves története során, és úgy tűnik az idei Genfi Autószalon is mintha ignorálná a válságot.

Csillogás, és euróban is hat számjegyű szupersport kocsik jellemzik az idei gálát. Ferrari, Lamborghini, Maserati, Bugatti, Aston Martin, Pagani, Koenigsegg, Rolls-Royce, Spyker, Bentley szinte valamennyi ismert luxusgyártó hozott újdonságot. A volumen autókat produkáló gyártók is miközben az eladásaik szabadesésben vannak hónapok óta, szintén kitettek magukért.

Olyan nincs, hogy elmarad

Olyan csak ritkán volt, hogy elmaradt

A gigászi cégcsoport a Volkswagen például a Polo-nak tartotta a világpremierjét itt. Az új modell a válságos idők egyik piacmeghatározója lehet. Mostantól vélhetően az USA-ban is. Az ötödik generációnál járó modell jóval „zöldebb” lett mint elődei, miközben teljesítménye kategóriájában nem tartozik a gyengék közé.

A Ford újdonsága az Iosis Max egyenesen a jövő Focusa. De világújdonságként itt debütált az új Chevrolet Spark is, aminek továbbra is a kis fogyasztás a legfontosabb dizájn eleme. A legellenállhatatlanabb minden bizonnyal a Fiat 500-as nyitott tetejűje. A legolcsóbb viszont minden bizonnyal a Tata Nano, pontos árat ugyan nem tudni, de az 5000 eurós ár mindenhol verné a piacot. (Egyelőre Európában nem, mert nem is hozzák be.)

12 premier autó  - Képgaléria

12 premier autó – Képgaléria

A csak félig valóságos autók kategóriában kapott helyet a Nissan újdonsága az Infiniti Essence, ami konkrétan egy Batmobil. A BMW Alpina B7 Bi-Turbo modellje egy utcai harcos, az Aston Martin Lagonda luxus kategóriájú tanulmányautója pedig egyértelműen filmvászonra való. Ennek a kategóriának a legérdekesebbje mégis a Renault Z.E. (Zero Emission) elektromos tanulmányautója.

Ami pedig nekünk az egyik legfontosabb, a Suzuki legkisebb autója az Alto. Ezt start-stop automatikával egészítette ki gyár a takarékosság nevében. A 68 lóerős gép így tényleg alig fogyaszt, átlaga 4,4 liter.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik