Játékos passzióból teljes stábokat foglalkoztató “iparággá” vált az Oscar-jelöltek közül kikerülő győztesek megjóslása, az esélyek latolgatása. A publicisták és a sztárok ezekről a lapokról nyerik értesüléseiket, míg a stúdiók Oscar-kampányaik megtérülő hirdetési felületeit látják bennük.
Tom O’Neil Los Angeles-i újságíró – aki nonprofit vállalkozásként tíz éve az elsők között indította el a témával foglalkozó goldderby.com (aranyderbi) honlapját – a lóversenyjelleget látta meg a hollywoodi díjszezonban.
Egy minden szakirányú képzetség nélküli mozirajongó, Sasha Stone szintén akkortájt nyitotta meg oscarwatch.com honlapját, amit később – az Amerikai Filmakadémia bírósági keresete nyomán – awardsdaily.com-ra keresztelt át.
Az Oscar-blogok főként a győztesek és vesztesek előrejelzésével foglalkoznak, de a becslések alkalmanként a nevezésekben is szerepet kapnak.