Élet-Stílus

Pályára állítva

Az induló internetes vállalkozások – a start-upok – között számos kiemelkedő szakmai megoldást találunk évről évre. Becslések szerint azonban csak minden tízedik weblap
éli túl az első működési évet…

Sok szó esik manapság az induló vállalkozások nehézségeiről, a hazai kreativitás és innováció kérdéseiről, azonban igen kevés igazi konkrét eredményről számolhatunk be a tudásmenedzsment területén. A legnagyobb probléma egyértelműen a tőkehiány, még ha a szellemi tőke meg is van egy start-up vállalkozásban, legtöbbször hiányzik a megfelelő befektető.

Tőke hiányában még a legnagyszerűbb, legforradalmibb ötlet sem válhat sikeres, jövedelmező vállalkozássá. A szakmai tudás mellett szükség van gazdasági szemléletre, üzleti tervezési tudásra és számos egyéb szakértelemre, amelyek ma egy induló vállalkozást életképessé tesznek a buktatókkal teletűzdelt piacon.

Pályára állítva 1

A tehetséges fejlesztők többségének – mind kreativitásban, mind programozásban – az internetes trendeknek megfelelő színvonalú munkája így sokszor nem jut el a működő vállalkozások anyagi szintjére. Szigetvári József, az IDG lapigazgatója szerint hiányoznak a világszerte már meglévő fórumok, rendezvények, ahol a fejlesztők találkozhatnak a befektetői szektor szereplőivel, a már befutott vállalkozások vezetőivel, illetve a téma szakértőitől kaphatnak tanácsot az elinduláshoz.

ÁTTÖRNI A FALAKON
Az ilyen irányú lehetőség hiányának felismerése hozta el a szükségességét egy olyan rendezvény hazai – későbbiekben talán kelet-európai szintű – megszületésének, amely Amerikában, Nyugat Európában és Ázsiában is évek óta a legtöbb kreatív elmét vonzza.

Pályára állítva 1

A DEMO 08 lehetőséget szeretne biztosítani a legújabb fejlesztések bemutatkozásához, nyitott szakmai fórumot teremt a fejlesztők és a befektetők számára, illetve egy szakmai díj alapításával értékelni szeretné a most induló hazai internetes vállalkozásokat. A rendezvényre meghívott szakemberek és a pályázók közötti személyes konzultáció szintén segítheti a most induló vállalkozások első lépéseit, életképességét.

A rendezvény egyértelmű célja, hogy az informatika területén áttörés előtt álló, egyszemélyes vagy mindössze pár főből álló fejlesztői csoportokat összehozza a kockázati tőkével, üzleti angyalokkal, a gazdasági hatalommal rendelkező befektetőkkel.

A konferencián a tíz legjobb pályázó prezentációja mellett szakmai előadások is színesítik a programot, amelyek piaci elemzések és trendek felvázolása mellett valóban hasznos, máshol el nem érhető, a valódi üzleti életből vett információkkal gazdagíthatják a hallgatóságot. Előre egyeztetett személyes találkozók alkalmával pedig lehetőség nyílik befektetőkkel, gazdasági szakemberekkel folytatott megbeszélésekre is. Az esemény lehetőséget teremt az elinduláshoz, a médiaszerepléshez, illetve alkalmat ad partner és befektető kereséséhez is, illetve akár új innovatív munkatársak megtalálására.


Pályára állítva 1

GARÁZSON TÚL
A rendezvényen természetesen előkerülnek a legfontosabb aktuális kérdések, úgymint a hazai gazdasági lehetőségek, az informatikai piac helyzete, az induló vállalkozások alapvető gazdasági tervezése, vagy a hatékony marketingmódszerek ismertségünk növelésére.

A már befutottak természetesen arról osztják meg tapasztalataikat a hallgatósággal, hogy miként is adhatjuk el magunkat a befektetőknek, illetve, hogy milyen stratégiával éljük túl az első év nehézségeit. A konferencián a szervezők ígéretei szerint a résztvevők megtudhatják azt is, miként juthatnak el a garázscégtől a világhírnévig.

A konferencia 2008. december 10-ei helyszínéül a szervezők – üzenetértékűen – a budapesti Symbolt választották. Természetesen az sem véletlen, hogy a PC World partnerül a Figyelőt választotta, hiszen a hazai gazdasági újságírás sokat segíthet az induló vállalkozások kezdeti lépéseiben.

A pályázatról és a konferenciáról folyamatosan friss információkat tudhat meg a http://demohungary.blogter.hu/ blogon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik