Élet-Stílus

Még Superb

Nem volt tévedés a Škoda részéről 2001-ben, hogy a Superb modellel visszatért a nagyautós szegmensbe. A cseh limuzinból 130 ezer darab fogyott el, s most itt a nagyobb, mutatósabb és kényelmesebb második generáció.

Bár az autó csak három centiméterrel lett nagyobb elődjénél, az ügyes formaterv miatt komolyabbnak tűnik a méretnövekedés. Ezt főleg a hosszan elnyújtott tetővonallal érték el a dizájnerek, a hangsúlyosan domborított sárvédőkkel pedig a korábbinál jóval markánsabb külsőt kapott az új Škoda.

Az autó teljes hossza 4838 mm, erősen közelít az ötméteres nagylimuzinhatárhoz, s a belső tér is ennek megfelelő. Az elöl ülők lábterét azzal sikerült növelni, hogy a mérnökök új pozícióba helyezték a váltókart, és keskenyebbre szabták a középső alagutat, így a vezető és az első utas tényleg kényelmes térben üldögél. A hátsó traktust is bővítették; bár a második üléssoron eddig sem lehetett panasz a helyszűkére, a lábtér most 2 centiméterrel nőtt, így az utas akár egy sofőr mögött ülve is keresztbe vetheti a lábát. Ha pedig mégsem erre az üléspozícióra vágyik, akkor az Audi A8-ból átvett támaszon pihentetheti – íme, a konszernlét előnyei.

Mivel méretei alapján a Superb éppen félúton van a sofőrös autó és a tulajdonos által vezetett autó közt, a Škoda igyekezett mind az első, mind a hátsó szekciót a lehető legkényelmesebbre varázsolni. Ez megmutatkozik a vezető környezetének ergonomikus kialakításában is: a logikusan elhelyezett kezelőszervek a kormánykerék környékén találhatók, s a volánra telepítették a telefon, a hifi és a multifunkciós kijelző vezérlésére szolgáló gombokat. A középkonzol igazán XXI. századi látvány a nagyméretű, érintésvezérelt képernyővel; ehhez egy 30 GB merevlemez-kapacitással kombinált, új Columbus navigációs rendszer tartozik, és ugyancsak a középkonzolon állítható a kétzónás automata klíma is.

Még Superb 1

Twindoor, vagyis ikerajtó a neve annak a szellemes megoldásnak, amely választási lehetőséget ad az autó használói számára, hogy a hátsó szélvédővel együtt felnyitják-e az egész csomagtartót, vagy csak magát a csomagtérfedelet akarják mozgatni. Az ötlet egyszerre praktikus és elegáns, hiszen így a kisebb és nagyobb tárgyak egyaránt berakhatók a hatalmas, 565 literes poggyásztérbe.

A Superb három benzin- (1.4 TSI, 1.8 TSI, 3.6 FSI) és három dízelmotorral kapható (1.9 PD TDI, 2.0 PD TDI, 2.0 CR TDI). Ennél izgalmasabb hír, hogy az autóhoz 4×4-es hajtáslánc is választható – igaz, csak a legnagyobb, V6-os motorral – ez a modellváltozat 6,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. A csehek új limuzinjához AFS adaptív világítás is rendelhető, ez eddig nem szerepelt a VW-konszernhez tartozó autók extralistáján. Igazi ínyencség még az önműködően kormányzó parkolóasszisztens is. A Skoda-rajongók számára jó hír, hogy jövő tavaszra kombiváltozat is készül majd a Superbből.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik