Élet-Stílus

Honda Accord

Alternatív prémium – a Honda így jellemzi az új Accordot, hiszen a japánok középkategóriás modellje minden olyan területen felzárkózott a legnevesebb vetélytársakhoz, ahol eddig hátrányban volt.

Az Accord fontos tényező volt saját szegmensében, noha az értékesítés sikerét gyakorlatilag egyetlen modellváltozattal érte el. Az európai középkategóriában ugyanis a szedán és a kombimodellek körülbelül fele-fele arányban fogynak, ám a mégoly praktikus, de kissé félresikerült formatervvel készülő Tourer csupán 13 százalékkal volt képes hozzájárulni a sikerekhez.

Az új Accord Toureren ezzel szemben azonnal látható, hogy sikerre van ítélve. Nemcsak négyajtós testvérénél mutatósabb, hanem a látványos prémium sportkombikkal is állja a versenyt. A Tourer esetében az is jól látható, hogy a Honda fejlesztőcsapata meghallgatta a vásárlók visszajelzéseit, majd mindent megváltoztattak az autón, amit kritika ért, sőt áldozatokat hoztak.

A korábbi modell hatalmas raktere például a múlté, mert a szögletes doboz az autó végén nem tett jót a formatervnek. Helyette erősen döntött, sportos a hátsó ajtó, sokkal kisebb a raktér, lendületesen emelkedik az övvonal, viszont nyolc centivel mélyebbre került a rakodóperem.

Honda Accord 1

A biztonság terén is nagyot lépett előre az Accord. Az adaptív szervokormány a menetstabilizáló rendszerrel együttműködve határhelyzetben könnyebbé teszi a kormányzást a helyes irányba, vagyis segít a vezetőnek. Emellett rendelhető az ACC, a követési távolságra is ügyelő sebességtartó automatika, valamint az LKAS, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Amennyiben az útburkolati jelek jól láthatók, és az Accord legalább 72 km/órás sebességgel halad, a rendszer folyamatosan „filmezi” az utat, és a szükséges kormányzási nyomaték 80 százalékát biztosítva segít a sávban tartani az autót. A Honda biztonsági rendszerei nem a vezető helyett cselekszenek, hanem vele összhangban, ezért az LKAS azonnal kikapcsol, ha azt érzi, hogy a vezető keze nincs a volánon.
A motorok között legnépszerűbb dízel 10 lóerővel és 10 Nm-rel izmosabb lett, fogyasztása viszont nem nőtt. A kétliteres benzines alapgép a korábbival azonos teljesítmény mellett kevesebbet fogyaszt, a 2,4-es benzines teljesítménye 201 lóerőre nőtt. A dízelmotor eddigi legnagyobb hátránya az volt, hogy csak manuális váltóval lehetett megvenni. Ennek hamarosan vége. Mivel a Honda úgy gondolta, hogy a saját benzinmotorjaihoz tervezett automaták sem felelnek meg a dízelnek, s nem vásárol külső forrásból sem, maga fejlesztett ki hozzá egy ötfokozatú automatikus egységet. Az Accord már kapható, a dízelmotor és az automatikus váltó együttese 2009 elejétől rendelhető.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik