Élet-Stílus

Itthon is debütált a Volvo XC60

Lélektanilag jó pillanatban mutatta be új városi terepjáróját az XC60-at a Volvo.

A pillanat azért megfelelő, mert a hírek szerint a Ford tulajdonában lévő svéd gyár sem úszta meg olcsón a világgazdaság recesszióját. Éppen az elmúlt napon jelentették be, hogy világszinten 13 százalékos leépítést tartanak. Ez közel 3000 dolgozó elbocsátását jelenti.

Mindeközben a magyar piacra nem lehet panasz. Mint azt a hazai importőr vezetője az XC60-as bemutatóján elmondta tavaly 15 százalékkal tudták növelni eladásaikat. Jórészt köszönhető a tavalyi év siker modelljének az XC70-esnek és a V70-esnek. Az előbbiből eddig 86 darab kelt el itthon, míg a másikból 60 darab fut már a magyar utakon.

A mostani bemutató autójától az XC 60-astól is sokat várnak, csak itthon 120 darab eladásával számolnak az első évben. Világszinten pedig mintegy 120 ezer darabot kívánnak eladni a kocsiból. Az új Volvo mindenesetre külsőre és tudásában sok újdonságot tartogat.

Mindjárt a forma is szokatlan. A nagyra nőtt coupé vagy összement SUV külsejű autó egy harmadik kategória: crossover. A dizájn szándéka szerint ezen a Volvón már 200 méterről látszik, hogy a svédek terméke. Ha másért nem is de a hatalmasra növesztett embléma mindenképp. Új elem az egyre karakteresebb hátsó lámpatest is, amely sípálya formájú a kocsi hátán.

Itthon is debütált a Volvo XC60 1

Azonban, ami a külsőnél fontosabb újdonság egy Volvónál meg pláne, hogy milyen biztonsági praktikákkal szolgál az új modell. A legfontosabb ezek közül az úgynevezett City Safety rendszer (koccanásgátló), amely egy lézerérzékelős rendszer, amely működésének lényege, hogy 15 km/h sebességről megállítja az autót, ha úgy érzékeli, hogy a vezető aktív módon nem irányítja az autót. Mit jelent ez? Praktikusan olyan helyzetet, mint amikor a gyerekek egymást ölik a hátsó ülésen és egy pillanatra nem figyelünk, mert fegyelmezési gyakorlatot tartunk feléjük. Ekkor nem is oly ritkán kellene fékezni egy nagyobbat, mert az araszoló sor megtorpant előttünk. Ezt ez a rendszer 10 méterrel a kocsi orra elé nézve érzékeli és be is avatkozik, ha mi nem tennénk meg.

Közel a fal (Fn.hu)

Közel a fal (Fn.hu)

Természetesen mindez csak egy kis ízelítő abból a körülbelül 50 féle három betűs védelmi és kényelmi rendszerből, amely a kocsi prémium jellegét adja. Az új Volvo háromféle motorral lesz kapható, két dízel, egy 2.4-es és egy 3.0-as és egy benzines szintén 2.4-es formájában. Az árak szerint a belépő kategória a 9 millió 690 ezerért a 2.4-es dízel a felső polc pedig a benzines 14 millió 280 ezerért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik