Élet-Stílus

Nem mutyiból kerüli el Villányt a világhírű boros műsor

Magyarországon forgat egy hete Isabelle Legeron, akinek a Travel Channel tévén immáron negyedik évadához érkezett sorozata, a Journey into Wine. A világhírű londoni borszakértő a magyar fehérborokra kíváncsi.

A magyarországi forgatással a magyar bormarketing akkora lehetőséghez jutott, mint talán még soha eddig. A Magyar Bormarketing Kht. indíthatna ugyan kampányokat külföldi borlapokban, számolatlanul szórhatná a pénzt óriásplakátra, mégsem érne el akkora lefedettséget, mint amekkorát Isabelle Legeron elér műsorával. Eddig Dél-Afrikát, Spanyolországot és Portugáliát mutatta be a műsor. A csatorna 117 országban van jelen, több millió néző követi az adást 14 nyelven, három kontinensen.

Nem mutyiból kerüli el Villányt a világhírű boros műsor 1

A most forgatott epizódok címe Budapest to the Black Sea, vagyis Budapesttől a Fekete-tengerig, és Magyarország, Románia és Bulgária borászatát mutatják be. Szemben a másik két országgal, a magyar borokra és borászokra két epizódot szánt a Travel Channel, ami mindenképpen kiemelkedő.

A magyar borszférával több szálon keresett kapcsolatot a Travel Channel, mielőtt megkezdték a forgatást. A FN boros blogja, a Borravaló bloggere, Dr. Nemtudomka Bordeaux-ban Isabelle Legeronnal zsűrizett együtt, a beszélgetésből megkeresés lett, amelyben a stáb a bloggerek segítségét kérte. A Magyar Bormarketing Kht. is folytatott tárgyalásokat a stábbal: egy 100 tételből álló kóstolót szervezett Isabelle-nek, még a forgatás előtt. Itt dőlt el, hogy a többek javaslataiból összeállított listákból konkrétan melyik borászatokat látogatja majd meg.

Borravaló

Az FN boros blogja itt olvasható.

A magyar szaksajtó élénken foglalkozott a témával: ahogy kitudódott, milyen borvidékekre esik Isabelle Legeron választása, számos támadás érte a magyar borblogszcénában. A borszakértő szelekciója ugyanis szubjektív volt: kihagyta Villányt és Szekszárdot a válogatásból. Sokan sejtettek a dolog mögött összeesküvést, a szokásos magyaros mutyitempót.

Pedig a válasz, ahogy a Borravaló Isabelle Legeronnal készült interjújából is kiderül, roppant egyszerű: Magyarországot külföldön alapvetően mint fehérbortermő vidéket, mint a Tokaji hazáját ismerik. A stáb ennek kívánt utánanézni. A világtrendek alakulásának is megfelelt a szelekció: a világ nagy borpiacain – természetesen itt az egyes országok ízlésében vannak eltérések – elsősorban a koncentrált, jól érlelhető, testes fehérbor válik egyre keresettebbé. Egy, a bor szempontjából érdekes országban, ahol ráadásul a potenciál is megvan az ilyen borok készítésére, erre voltak kíváncsiak az ide érkező borfilmesek.

Isabelle Legeron Cognac-ban született, bor-, illetve cognac-termelő családban. Nyolc évvel ezelőtt kezdett el szakmai szinten borral foglalkozni, azóta saját kóstoltató és oktató központja van, a The Wine Lab. Borkóstoltatás és tanítás mellett a bor- és ételpárosításban adnak szaktanácsot. Ő van a legközelebb ahhoz, hogy az első francia nő legyen, aki megszerzi a Master of Wine fokozatot – ez a világ bortudományának legmagasabb szintje, az angliai Institute of Matsers of Wine intézettől.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik