Az új szabadidő-autót a hétvégén mutatják be a Pekingi Autószalonon, de a szériamodell képei néhány információval együtt már elérhetőek. A tanulmányokhoz képest csupán minimálisan változott a kész autó, továbbra is a GL-től örökölt erőteljes kockaformát viseli. A kocsi 4,53 méter hosszú, 1,84 méter széles, illetve 1,69 méter magas, azaz egyértelműen a BMW X3 és a Volvo XC60 ellenfele.
Kezdetben két benzines, és egy dízelmotor közül lehet válogatni, mindegyikhez hétfokozatú automata váltó társul. 2009 nyarán érkezik a környezetkímélőbb 220 CDI BlueEfficiency változat.
Képgaléria (vezess.hu)
Bár terepesnek hat a GLK, nemcsak 4×4-es, de csak hátsókerék-hajtással is készül majd, azoknak, akik tutira nem mennek vele terepre. Akik viszont próbálkoznak, jól jön a terepprogram, amely átállítja a gázpedált, amely nem reagál olyan érzékenyen, illetve kikapcsolja az ESP-t, de lesz lejtmenetvezérlő is.
Ahogy a jármű belseje, úgy műszaki megoldásai is mercedesesek. Így a balesetmegelőző Pre-Safe, vagy a nyaksérülést csökkentő Neck-Pro rendszer is bekerül az autóba, a hifi, a navigáció és egyéb paraméterek beállításait pedig a Command rendszer 5 colos képernyőjén lehet nyomon követni.
Elsőként persze a gyártás helyszínén, Németországban kezdik meg a GLK forgalmazását nyáron, hozzánk várhatóan ősszel, vagy év végén érkezhet.