Élet-Stílus

Megújult az egyik legismertebb látogatottságmérő

Az Alexa.com az egyik legnagyobb ingyenes webanalitikai szolgáltató bejelentette, hogy a jövőben nem csak saját adatai alapján listázza az oldalak látogatottsági adatait.

Az oldal, amely az Amazon-csoporthoz tartozik, ezzel mindenképpen fontos lépést tett. A legnagyobb kifogás a 10 éve működő Alexa méréseivel szemben éppen az volt, hogy csak a saját Alexa Toolbarral (Alexa Eszköztár) rendelkező felhasználók adatain alapul. Másrészről, hogy maga a Toolbar sem volt elérhető például Macintosh-használok számára. (Így nem véletlen, hogy a Mac-orientációjú szájtok oly gyengén szerepeltek.) Harmadrészt, a rendszert leginkább techfanatikusok használják, így jó néhány technológiai vagy keresőoptimalizáló oldal enyhén szólva túlzott jelentőséget mutatott.

Jelen változások mellett kérdés, hogy bár mostantól nem csak saját forrásból dolgoznak, azonban, hogy honnan arról nem adnak tájékoztatást. Ennek fényében pedig nehéz lenne megítélni, hogy mostantól valóban pontosabb adatokat szolgáltat-e?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik