A világ húsz legnagyobb szponzora 6,5 milliárd dollárt fektetett a sportba a 2007-es esztendőben. A négy legnagyobb támogató a sportszergyártó Nike és Adidas, valamint az italgyártó Coca-Cola és Red Bull volt – írta a SportsPro angol szaklap.
A Nike mélyen a zsebébe nyúl, ha sportról van szó
A listavezető amerikai Nike 800 millió, míg a német Adidas 700 millió dollárt költött sportszponzorációra. Az észak-amerikai profi kosárlabdaligát (NBA) és a Nemzetközi Labdarúgó-szövetséget (FIFA) támogató Coca-Cola 550 millió dollárt szánt sportra az elmúlt évben, a két Forma-1-es istállóval, illetve egy osztrák (Salzburg) és egy amerikai (New York) labdarúgócsapattal büszkélkedő Red Bull pedig kereken félmilliót költött.
Szponzori ranglista:
1. Nike 800 millió dollár
2. Adidas 700
3. Coca-Cola 550
4. Red Bull 500
5. Pepsi 385
6. Honda 370
7. General Motors 350
8. Anheuser-Busch 310
9. Toyota 300
10. Mercedes-Benz 290
11. Bank of America 280
12. Marlboro 240
13. Sprint-Nextel 220
14. Vodafone 210
15. AT&T 190
16. Visa 185
17. Emirates 180
18. Mastercard 175
19. ING 150
20. Canon 140