Élet-Stílus

Van élet Parndorf után is

Angliában és Ausztráliában már javában tart a téli leárazási szezon, karácsony másnapján már milliók rohanták meg az ottani bevásárlóközpontokat. Számos európai nagyvárosban a februárig is eltartó akciók során akár 50-75 százalékkal olsóbban is beszerezhetünk egy-egy márkás ruhadarabot. S persze azt is érdemes figyelembe venni, hogy a téli leárazási szezonban több fapados légitársaság is kínál akciókat.


A leárazási szezon az egyes országokban:

Ausztria: a január–februári hónap
Belgium: január 3–31.
Dánia, Írország: december 27–február vége
Finnország: január
Franciaország/ Párizs: január 9. – február 20.
Lengyelország: január 2–február 13.
Luxemburg: január első szombatja (15 napot tart)
Nagy-Britannia/ London: december 27-től január végéig
Németország: január utolsó hétfőjén kezdődik (12 napig tart)
Olaszország/ Milánó: január 7.–március 7., Róma: január 13-február 13.
(a legtöbb olasz városban: január 7–február 28.)
Portugália: január 7. –február 28.
Spanyolország: január 7. –március eleje
Szlovénia: január második hétfője (3 hétig tart)
(FN-gyűjtés)




London: Beckhamné nyomában

Ugyan a brit főváros üzleteteit már december 26-tól elárasztották a vásárlók, a későn érkezőknek sem kell csüggedniük: egészen január végéig számíthatnak leárazásokra az olyan híres bevásárlóközpontokban, mint a Harrods, Selfridges, Harvey Nichols, Debenhams vagy a House of Fraser. Elegáns táskákhoz akár 30-50, szépségápolási termékekhez 50-70, ruhafélékhez (Armani, Dior, Gaultier, Gucci, Stella McCartney őszi-téli kollekciójához is) 15-70, ékszerekhez (Swarovski, Butler & Wilson) 30-70, márkás cipőkhöz (Bally, Jimmy Choo, Manolo Blahnik) 40-70 százalékkal olcsóbban is hozzá lehet jutni a téli leárazási szezonban, amennyiben London, Manchester, Birmingham vagy Leeds felé vesszük az irányt.


A London egyik szimbólumának számító Harrods – amely már önmagában is igazi látványosság – hét emeletén, több mint 300 üzletében jelentős leárazásokkal (15-65 százalékos) várja a vásárlókat január 26-ig. A Piccadialy Circuson található Fortnum and Masonban – amelyet a brit főváros legelegánsabb üzletházaként tartanak számon – divatáruk, minőségi teák és borok, illatszerek, bútorok szerezhetők be mérsékeltebb, akár 50 százalékkal olcsóbb áron január 13-ig. A Balenciaga, Dolce & Gabanna és Alexander McQueen csúcsdivatcégekről neves Selfridges, amely a „Vásárolok, tehát vagyok” jelmondattal hirdeti téli leárazási szezonját, féláron kínál női, férfi, gyermekruhákat, fehérneműket, bútor- és elektronikai cikkeket.


Az Oxford Street-i áruházak (Marks & Spencer, Debenhams, House of Fraser) is számottevően csökkentették egyes árucikkeik árát. A Debenhams áruházban a kozmetikai és háztartási berendezések mellett többek között olyan dizánjnerek ruháihoz juthatunk olcsóbban (akár 70 százalékos kedvezménnyel) január 24-ig, mint Jasper Conran, John Rocha, Betty Jackson, Julien Macdonald, Wayne Aveline, Janet Reger. A Harvey Nichols-ban, amely D&G, Burberry, Jimmy Choo, Prada, Yves Saint Laurent, Marc Jacobs, Gucci világhírű divatboltjairól ismert, január végéig tartanak az 50 százalékos leárazások. A House of Fraser is érdemben mérsékelte kozmetikai, ruhacikkeinek az árát: több száz divatmárka szerezhető be féláron. Az egyébként is jutányos katalógusból forgalmazó Argos áruház 100 termékére 50 százalékos kedvezményt ad január 18-ig, ahogy a Matalan diszkont ruházati lánc is, míg a Marks & Spencer több termékére 50-70 százalékos engedményt hirdetett meg.



Van élet Parndorf után is 1

A párizsi Rue du Faubourg Saint Honore üzletei a vezetõ divatcégek ruháit kínálják (fotó: MTI/EPA)


Párizs: a kisebbek a nyerők

A téli leárazási szezon január 9-én kezdődik a francia fővárosban, és hat héten át tart. A tapasztaltabb üzletjárók szerint a párizsi egyáltalán nem vetekszik a londoni „párjával”: nemcsak később kezdődik, hanem törvény szabályozza az időtartamát. Sőt a leárazási láz is jobban tombol a britek körében: míg ők képesek az éjszakát is a Harrods előtt tölteni csak azért, hogy nyitáskor elsők között vethessék rá magukat az akciós termékekre, addig a franciák sokkal megfontoltabban és alaposabban vásárolnak, ruhafélék helyett pedig rendszerint az akciós bútort és a háztartási cikkeket keresik.


Ne vigyük túlzásba!

Nem árt tisztában lenni az adott fapados légitársaság előírásaival, nehogy kellemetlen élményben legyen részünk a bevásárlási körútból hazatérve, mint például túl sok kézipoggyász esetén repülőtéri átpakolás, túlsúlyért komoly bírság kifizetése. A legtöbb fapados járatain a fedélzetre maximum egy 10 kilós kézitáska vihető fel. A feladott poggyász súlyhatára a WizzAir, az EasyJet, a Jet2 járatain egyaránt 20 kilogramm lehet. Ha viszont túllépjük, egyik fapados légitársaság sem elnéző, és jön a szigorú túlsúlyfizetés.


Mintegy 1500 üzlet veszi ki a részét a február 20-ig tartó leárazásokban, melynek során a neves dizájnerek őszi-téli ruhakollekciójaiból akár 30-80 százalékkal olcsóbban is beszerezhetünk egy-egy darabot. Sőt, a cipőkhöz is mérsékeltebb (30-50-70 százalékkal) áron juthatunk hozzá. Érdemes kivárni, és nem az első héten lecsapni az ajánlatokra, a kezdeti 30 százalékos engedmény ugyanis akár 50-70 százalékra is felugorhat a következő hetekben a bevásárlóüzletekben. Ráadásul a kisebb divatláncok (például Sandro, Maje, Tara Jarmon) sokszor kedvezőbb árleszállításokkal várják a vásárlókat, mint például a nagyobb üzletházak (Galeries Lafayette, Printemps vagy a Bon Marché) boltjai.


Milánó: számos „vadászterep”

Ha Európa, akkor Olaszország, ha Olaszország akkor Milánó – legalábbis a leárazásokat jól ismerők számára. A téli leárazási szezonban ugyanis az európai országok közül Olaszország, és azon belül is a „divat fővárosa” kecsegtet a legjobb árengedményekkel. Olaszországban még az USA-hoz képest is sokkal szabályozottabban működik a leárazási szezon: az időtartamáról az adott város vagy régió dönt, például Bolzanóban február 17-ig, Triesztben pedig március 31-ig tart.

Milánóban három terepen „vadászhatunk” akciókra. Elsősorban a Via Montenapoleone, Via Sant’ Andrea és a Via della Spiga által határolt „arany háromszögben”, azaz a leghíresebb milánói bevásárlóutcákban, amely olyan üzletektől hemzseg, mint Armani, Dolce & Gabbana, Gucci, Ferragamo, Prada, Versace, Valentino. Emellett a kisebb divattervezők üzleteit is érdemes felkeresni a környező utcákban és a Brera-negyedben, míg célszerű megcélozni az óvárosban (Corso Buenos Aires, Corso Vercelli, Corso XXII Marzo-n) lévő outleteket is.

—-Varsó: akár 90 százalékos akció—-

A lengyel fővárosban is a karácsonyi ünnepek után vette kezdetét a leárazási szezon. A február közepéig tartó akciók során 50-75, sőt akár 90 százalékkal is olcsóbban vásárolhatunk a húsznál is több varsói vagy a fővároshoz közeli bevásárlóközpontban (Targówek, Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Centrum, Galeria Mokotów, Blue City).

A lengyel plázák közötti versengések ellenére még mindig az Arkadia számít a legnagyobbnak és a legnépszerűbbnek az országban. A divatüzleteiben olyan középkategóriás brendek várják a vásárlókat jelentős kedvezményekkel, mint például a H&M, C&A, Zara, Esprit, Tommy Hilfiger, Lacoste, Reserved, Marks & Spencer, Mango, Bata. A hatemeletes Blue City és a Galeria Mokotów 200-240 üzlete egyaránt jelentős kedvezményeket hirdetett meg december végétől.

A bevásárlóközpont mellett érdemes felkeresni az egy-egy márkára szakosodott üzletházakat, melyek Lengyelországban elsőként Varsóban nyíltak meg, ilyen például: a Görtz 17 „német cipőóriás”, az olasz Naf Naf, a Van Graaf, Bershka, Stradivarius, Royal Collection, illetve a Swarovski ékszerüzletház. Akit pedig kevéssé hoznak lázba a ruházati cikkek, az is biztos talál kedvére valót az American Bookstore, Asian House, Apple, Canon üzletházak leárazott termékei között.

New York: megéri az outletekben

Amennyiben januárban vagy februárban éppen a „Nagy Almában” járunk, érdemes szétnézni a nagyobb üzletházak és az outletek leárazásai között. Megéri ilyenkor vásárolni a divatvilág „húzóneveinek” (Ralph Lauren, Donna Karan, Calvin Klein) termékeiből, bár a leárazások ellenére is viszonylag drágán szerezhetünk be tőlük egy-egy ruhadarabot vagy kiegészítőt. Kifizetődöbb a téli leárazási szezonban inkább a középkategóriás márkák közül válogatni az olyan áruházakban mint a Bloomingdales, Bergdorfs Goodman, Barneys, Saks, Macy’s, ABC, ahol a londoni árakhoz képest negyedannyival olcsóbban vásárolhatunk még akkor is, ha éppen nincsen akció.



Van élet Parndorf után is 2

Tömeg a londoni Harrods elõtt (fotó: MTI/EPA)


A New Yorktól 45 perces buszozásra lévő Woodbury Common Premium Outlet, amely mintegy 220 divatervezőtől és divatmárkából (mint például Betsy Johnson, Burberry, Sony, Jimmy Choo, Michael Kors) kínál ruhákat, 25-65 százalékos kedvezményt hirdetett, míg a középkategóriás márkákról ismert Century 21 áruházban akár 75 százalékos akciókat is elcsíphetünk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik