Élet-Stílus

F1: veszélyesek az új gumiszabályok

A Forma-1-es mezőny korelnöke, David Coulthard is aggódik a gumiszabályok változása miatt, a versenyzők januárban tárgyalnak a kérdésről. A mclarenes Lewis Hamilton igyekszik nem foglalkozni a csapat még mindig lezáratlan kémügyével.

A red bull-os David Coulthard aggódik a gumiszabályok változása miatt, a biztonsággal kapcsolatos kérdéseket ezért a pilóták “szakszervezete”, a GPDA elé viszi megtárgyalásra.

Coulthard, aki a Forma-1-ben 1994 óta versenyzett már slickeken, mintás gumin, kipörgésgátlóval és anélkül, most komoly kételyeket fogalmazott meg a a minta nélküli, slick gumik 2009-es várható bevezetésével, és a gumimelegítő paplanok egyidejű betiltásával kapcsolatban.


F1: veszélyesek az új gumiszabályok 1

Minden jobb lesz minta nélkül? (vezess.hu)


A múlt heti jerezi teszteken a csapatok első alkalommal próbálhatták ki a Bridgestone slick gumijait, és tesztelhették a 2009-es szabályoknak megfelelően beállított autókat. A tapasztalatok nem voltak egyértelműen pozitívak, Coulthard leginkább a gumimelegítők elvételét fájlalja: “Eléggé aggaszt a gumik közti hőmérséklet-különbség, főképp a kvalifikáció szempontjából. Elég sok versenyzővel beszéltem, és mindegyikük azon a véleményen volt, mint én: ha az autó a melegítőpaplanok nélkül megy ki a pályára, míg mások gyors körön vannak, az igencsak félelmetes. Hatalmas a sebességkülönbség.”

A jerezi teszten általános tapasztalat volt, hogy a hideg slickek több másodperccel rosszabb köridőt jelentettek, mint a már jól tapadó meleg gumik. A skót pilóta szerint a hőmérséklet-különbség miatti eltérő guminyomás csak még tovább ront a helyzeten. Coulthard emlékeztet Ayrton Senna halálos balesetére, amelyben feltehetőleg a lehűlt abroncsok csökkent nyomása is szerepet játszott.

A veterán versenyző ezért mindenképp szeretné megvitatni a kérdést a pilótákkal a GPDA következő ülésén, amelyre valószínűleg a januári teszteken kerül majd sor. “Ez komoly biztonsági kérdés! Azt tervezem, hogy a GPDA elé viszem az ügyet. Idén már nem lesz több találkozó, de az új évben mindenképp tárgyalni kell róla” – szögezte le Coulthard.

—-Hamilton unja a politikát—-

A mclarenes Lewis Hamilton igyekszik nem foglalkozni a csapat még mindig lezáratlan kémügyével, és csak a munkára összpontosít.

Bár az FIA nem volt hajlandó végleges döntést hozni a McLaren 2008-as autójának szabályosságával kapcsolatban, így az február közepéig függőben marad, a csapat első számú – és jelenleg egyetlen – versenyzője, Lewis Hamilton nem szeretné, ha ez elvonná a figyelmet a munkáról.


F1: veszélyesek az új gumiszabályok 2

Még mindig mi vagyunk a legjobbak (vezess.hu)


“Az egyetlen dolog, ami aggaszt, az, hogy a csapat elszántsága és koncentrációja esetleg megsínyli az ügyet – de tudom, hogy nem lesz így. Remélem mindenki észben tartja, hogy még mindig mi vagyunk a legjobbak” – nyilatkozta vezéregyéniséghez méltóan a 22 éves pilóta a BBC-nek.

“Ahogy a csapatnak, mostantól nekem is 100 százalékosan kell dolgoznom egészen az első futamig. Elképesztő hullámvasút a Forma-1, és nagyon örülök, hogy részt vehetek benne, de a politikai vonatkozása elég frusztráló volt számomra. Én csak egy autóversenyző vagyok. Imádok versenyezni, de nem szeretek belekeveredni az ilyen ügyekbe, sajnos mégis belerángatnak. Ez is a játék része, meg kell vele birkózni. Remélem a jövő év simább lesz” – magyarázta Hamilton.

Az újonc idén egy ponttal lemaradt végül a világbajnoki címről, és a jövő évre sem ígér biztosat, de amit tud, megtesz a sikerért: “Nem állíthatom, hogy győzni fogok jövőre, de hiszem, hogy képes vagyok rá, és a jó időben és jó helyen vagyok – kemény munkával és elhivatottsággal minden lehetséges.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik