Élet-Stílus

A zoom-zoom evolúciója

A Mazda6 második generációja elsősorban azért jobb az elsőnél, mert több benne a kizuna.
A japánok szeretik az érdekes tartalmú fogalmakat, úgy látszik, ez alól a Mazda sem kivétel.

Nem árulunk tovább zsákbamacskát: a kizuna az érzelmi kötődést jelöli, s így rögtön világos is minden – vagyis az új Mazda6 sokkal szerethetőbb lett, mint elődje volt. Ez pedig nagy szó, mert bemutatása után az első sorozat valósággal berobbant a középkategóriába, s amíg
az értékesítés lendülete és az újdonság varázsa el nem fogyott, tönkreverte riválisait; az egyik legkelendőbb modell volt a maga kategóriájában.

A frissítés mostanra elkerülhetetlen volt. A fejlesztés három fő területre koncentrált. Egyrészt sportosabbá és élménygazdagabbá akarták tenni a modell vezetését, másrészt szerették volna megteremteni a sportos jelleg és a kényelmes tér, az átgondolt és praktikus megoldások harmonikus egyensúlyát; harmadrészt pedig jelentős előrelépést kívántak elérni az érzékelhető minőség terén is.


A zoom-zoom evolúciója 1

A Mazda tehát nagy fába vágta a fejszéjét, s legkönnyebb dolga talán éppen a formatervvel volt. Elsősorban azért, mert az első sorozat dizájnja is remekül sikerült, az újdonság látványa pedig nyilvánvalóan erre épít. Miközben a sziluett szinte változatlan maradt, a részletek frissebbek, újszerűbbek lettek, így az új modell akár tíz év múlva is frissen hat majd az utcaképben.

A Mazda6-karosszéria nemcsak szebb lett, hanem modernebb is: a négy- és az ötajtós változat légellenállási együtthatója remek érték: 0,27, a kombié 0,28. Sőt, a torziós merevség a ferdehátú esetében 30, míg a kombinál 25, a szedánnál pedig 14 százalékkal nőtt. Ezek az értékek jelentős mértékben javítják az úttartást és a stabilitást, s a menetdinamikához már csak jó motorok hiányoznak.

A korábbi, 2,3 literes motort továbbfejlesztették; az immár 2,5-ös masina nyomatékosabb és 170 lóerős lett. Az első sorozat 1,8-as (120 lóerő) és 2,0 literes benzinese (147 lóerő), valamint a szintén kétliteres dízelmotor (140 lóerő) apróbb, elsősorban az emisszió csökkentését szolgáló módosításokkal lép át az új modellévbe. Az erőforrásokhoz hatfokozatú manuális váltómű csatlakozik, a kocsi terelgetését elektromos szervokormány teszi még könnyebbé.

A továbbra is igényes, elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel készülő középkategóriás Mazda értékesítése novemberben kezdődik meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik