Élet-Stílus

Új iskola

Bár azt gondolhatnánk, hogy különleges hangulatú autóival a Subaru jól funkcionál rétegmárkaként, a japán gyártó szerint nem halogatható tovább az arculatváltás.

A Subarunak hűséges és lelkes rajongótábora, illetve vevőköre van: a vevők márkahűsége az emblémájában a Fiastyúk csillagképet hordozó japán márka egyik legnagyobb kincse. A vásárlók különösen az Impreza modellt zárták a szívükbe – a látványos ralisikerek, illetve a
vérpezsdítő teljesítményt és pazar úttartást nyújtó turbós modellek vezetési élménye miatt e sorozat egymást követő generációi szinte születésük pillanata óta legendásak.

Ám a helyzet nem tartható tovább: hamarosan érvénybe lép ugyanis az a szabály, hogy egy-egy gyártó modelljeinek emisszióját a teljes kínálat átlagos károsanyag-kibocsátása alapján mérik, s a végeredmény nem léphet túl egy bizonyos értéket. Mivel a Subarunak eddig nem volt dízelmotorja, nagy teljesítményű autói viszont nagyon is kelendőek, a japán márkának lépnie kellett.


Új iskola 1

Az új Impreza ezért szándékosan és a fentiek fényében teljes mértékben érthető módon nem a teljesítményre, hanem a kényelemre és a használati értékre helyezi a hangsúlyt. Az értékesítés legnagyobb hányadát pedig a Subaru reményei és tervei szerint a kisebb teljesítményű, de sokkal tisztább üzemű, szívómotoros változatok teszik majd ki.

A sort az 1,5-ös nyitja, amely a most kifutott előző sorozathoz is kapható volt már annak utolsó hónapjaiban. A 105 lóerős, kulturált futású, csöndes gép az alapmodell erőforrása, fejlesztése során a tiszta üzem és a csekély fogyasztás volt a fő szempont. A szintén atmoszférikus, kétliteres motor 150 lóerőt tud, ez mozgatja majd az R és a Sport elnevezésű verziókat. Ez a gép is kapható volt az előző sorozatban, de fogyasztása és emissziója kisebb lett.

Az arculatváltás sokkal láthatóbb megnyilvánulása az, hogy a karosszéria a korábbi négy helyett ötajtós, azaz szedán helyett ferdehátú lett. Európában ez sokkal népszerűbb, ezért döntött emellett a Subaru.

Az új Impreza belül nagyobb testvéreinek minőségét és kifinomultságát hordozza, kívül pedig az öreg kontinens vevőinek ízlését jobban eltaláló formát mutat. A japán kompakt tervezése során a Subaru a kategória átlagánál sokkal jobb gördülési kényelemre, a csöndesebb menethangokra, valamint a nagy használati értékre helyezte a hangsúlyt.

De a hardcore subarusok sem maradnak játékszer nélkül. A gyár úgy döntött, hogy Európában is kínálja majd az egyébként csak a tengerentúlon árult négyajtóst, amelyben 2,5 literes turbómotor dohog.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik