Élet-Stílus

Ismeretlen anyag miatt omlott be a metró

Már tegnap este elkezdett peregni a talaj a négyes metró építkezésén. A szakemberek még nem találkoztak ilyen rossz minőségű anyaggal.

A még épülőben lévő metróvonal Tétényi úti megállójánál egy szellőzőaknát építettek a szakemberek. Este fél hét körül észlelték először, hogy pereg a felfelé fúrt aknából az agyag. Bozsó Tamás, az építkezést ellenőrző Eurometro Kft. főmérnöke szerint a kitermelt kiscelli agyag ránézésre olyan, mint a zúzott kő, de nagyon apró darabokra törik a kézben. Ilyen anyaggal még sosem találkoztak – hangsúlyozta a szakember.

Ez még nem volt baj, de az anyag a felső, még láthatatlan rétegekből pergett ki, itt pedig az egyik vízvezeték alól „elfogyott” a talaj, és eltörött a cső. Ez pedig a kezdeti kis pergést felgyorsította, és végül emiatt omlott be az akna.

A baleset helyszínét lezárták, a krátert pedig úgynevezett spiessbetonnal és betondugóval zárták el, pár napon belül pedig helyre tudják állítani a megsérült víz-, gáz- és csatornavezetékeket.

Némi bonyodalmat okozott, hogy a gázvezeték nem szerepelt a Gázművek legújabb térképén, és így eleinte nem tudták elzárni a sérült vezetéket. Azóta azonban már lefalazták a sérült szakaszt, így senki nincs veszélyben – hangsúlyozta a szakember.



Ismeretlen anyag miatt omlott be a metró 1

A beomlásról a fényképet Demszky Gábor főpolgármester készítette



A metróalagút 24 méter mélyen halad, az akna pedig 8 méter mélyen van, így nem okoz komoly gondot a 15 méter átmérőjű kráter. Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese szerint a baleset legfeljebb 3-4 nap kiesést jelent.

Bozsó Tamás ezzel kapcsolatban érdeklődésünkre elmondta: a szerződésben szereplő napi hét méter helyett 24 métert halad a fúrópajzs, így jelenleg kéthétnyi előnyük van, pár nap kiesés nem jelent gondot. Regőczi az esetleges kártérítéssel kapcsolatban azt mondta, hogy minden költség a kivitelező BAMCO konzorciumot terheli, a hibás térképekért is ők követelhetnek esetleg kártérítést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik