Élet-Stílus

A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát

Egyetlen szabálytalan bójaérintés választotta el az Arwen nevű hajót a nyeréstől, így a tartalékcsapattal induló Lisa nyerte a versenyt.

A balatonkenesei Marina Portból indult a június 30-i BMW Top200 Vitorláskupa mezőnye a Kenese-Almádi-Kenese-Aliga-Kenese útvonalon. Balatonalmádi felé a nagyhajós verseny résztvevői jó szélben haladhattak, ezért döntött úgy a Litkey Farkas vezette versenyrendezőség, hogy a mezőnynek meg kell tennie teljes útvonalat, és meg kell tennie a Kenese-Aliga-Kenese távot is. Ezután azonban a hajók jelentős része szélcsendes időt fogott ki, így sok hajó lemaradt az előrébb lévőkhöz képest.





A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 1








Top 5

1 Lisa (IX. osztály)

A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 2
2 Dolce Vita (II.)
A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 2
3 Avatar (IX.)
A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 2
4 Arwen (V. Nautic)
A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 2
5 Meniscus II (V.)

A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 1
A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 7


A hajók – építésükből adódó – sebességkülönbségét a rendezők a yardstick osztályokba való sorolással egyenlítették ki. A minden hajó külön-külön meghatározott yardstick alapján először a lassabb hajók indultak, majd ötpercenként indultak az egyre gyorsabb hajótípusok, így a legyorsabb hajók ötven perccel később indultak, mint az elsők, ezért a futam során a gyorsabbaknak meg kellett küzdeniük a lassabb hajókkal is, ami izgalmasabbá tette a versenyt.


A hajósok az indításért, illetve a parti programokért is dícsérték a szervezőket. Tar Ágnes, a főszponzor BMW Magyarország kommunikációs igazgatója ezzel kapcsolatban elmondta: a versennyel nemcsak saját vendégeiket szerették volna megörvendeztetni, hanem azt is szerették volna bizonyítani, hogy érdemes a Balaton partján gondosan megszervezett eseményeket rendezni, hasonló versenyekkel ugyanis fel lehet lendíteni az egész térség idegenforgalmát és gazdaságát is.



A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 8

A Lisa egy kényelmes szakaszon (Fotó: Monostori Balázs és Németh Attila)



Ormándlaki Áron lapunknak elmondta: első helyezésük elsősorban a csapat a hajón való jó mozgásának köszönheti első helyét. Versenynaptárukban eredetileg nem szerepelt a szombati verseny, ezért a tartalékcsapattal álltak ki. A késleltetett indulásnak köszönhetően így valóban a leggyorsabb hajó érhetett a leghamarabb célba, és izgalmas verseny alakult ki a mezőnyben – tette hozzá. A IX. osztályba tartozó Lisa körül ugyanis lassabb hajók haladtak, de az V. Nautic osztályú Arwen nagyon jól haladt, és akár meg is nyerhette volna a versenyt, ha egy tiltott bójaérintés miatt nem kellett volna egy 360 fokos büntetőfordulót csinálniuk. A Bránát Attila vezette hajó a célvonal előtt tette meg a fordulót, és így maradt le a dobogóról: a hajó végül a negyedik helyen futott célba.



A Lisa nyerte a BMW Vitorláskupát 9

A Raffica a délutáni edzésen (Fotó: Csabai Tibor)


A versenyen nagy esélyes lett volna a Raffica is, de állítólag a vadonatúj hajó nem készült el reggelig, és ezért nem tudtak elindulni. Délutén azonban már edzett a hajó legénysége, amint az fenti felvételünkön is jól látszik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik