Élet-Stílus

Már a mozikban: Véres gyémánt

A cinikus (de azért érző szívű) ex-zsoldos, a katonai táborba zárt fiát megmenteni igyekvő apa és a naiv (ragyogó) amerikai riporternő a fekete kontinens nyugati szegletében keresi a megoldást és az igazságot. Ez az Afrika nem az az Afrika.

Eredeti cím:

Blood Diamond;
amerikai, 2006;
143 perc;
Rendező: Edward Zwick;
Forgatókönyvíró: Charles Leavitt, C. Gaby Mitchell;
Operatőr: Eduardo Serra;
Zene: James Newton Howard;
Producer: Gillian Gorfil, Marshall Herskovitz, Graham King, Darrell Roodt, Paula Weinstein, Edward Zwick; Szereplők: Leonardo DiCaprio, Jennifer Connelly, Djimon Hounsou, Arnold Vosloo
Mozistart: február 1., Forgalmazó:InterCom;

A különösen a filmes csatatereken és harcmezőkön jeleskedő amerikai Edward Zwick – A bátrak igazsága, Szükségállapot, Az utolsó szamuráj – Nyugat-Afrikába, Sierra Leonéba visz (olykor kifejezetten hátborzongató és látványában gyomrot forgató) új akciódrámájában.

Gyémántok és hullák

A kilépett zsoldos, Danny Archer (Oscarra jelölve: Leonardo DiCaprio) a zavarosban halászik: mint a helybéli hadi vezetőket (két faluirtás szünetében), őt is az illegális gyémántkereskedelem érdekli. „Véres gyémántnak” a tisztázatlan eredetű drágaköveket nevezik, amik útját sűrűn szegélyezik emberi tetemek –, így aztán érthetően nagy figyelemmel kíséri, követi a „bazinagy” (és rendkívül értékes) ékkőre bukkanó egyszeri (valódi) halászt, Solomon Vandyt (Djimon Hounsou).

Különböző motivációk


Vandy a kincset elhurcolt fia kiszabadítása érdekében használná. A duóhoz az idealista oknyomozó újságírónő társul – aki erőteljes hatást gyakorol Dannyre –, Maddy Bowen (szebb, mint valaha: Jennifer Connelly) a polgárháborúk és az illegális gyémántpiac összefüggéseiről, no meg a nyomorgó és irtott helybéli emberekről tudósít, akár élete kockáztatásával.

Erős, sűrű dráma

Zwick filmje nem a Salamon király kincse jellegű, kalandos könnyűfilm. A Hotel Ruandához hasonló sűrű (és véres) dráma, amely alkalmasint alaposan megviseli a néző kedélyállapotát, például, amikor dokumentumszerű szenvtelenséggel (és éppen emiatt óriási erővel) mutatja be az afrikai lakosság lemészárlását. Látványos és tartalmas a Véres gyémánt, nehéz szabadulni a hatása alól, az ártatlanok szenvedése úgy érinti meg a téma iránt inkább általános érdektelenséget mutató európai – így magyar – nézőt, hogy úgy változik meg a szemlélete (ha nem is egyszerre), mint a két és fél óra alatt DiCaprio karakteréé. Erős és jó film. Emlegetni fogjuk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik