Élet-Stílus

Menők az új generációs mobiljátékok

Egy most készült felmérés eredményei azt mutatják, hogy a mobiljátékosok gyakran játszanak, átlagosan 28 percet töltenek egy játékkal, értékelik a grafikai fejlesztéseket, vásárlás előtt pedig szeretik kipróbálni a játékokat. Egyre több felhasználó vallja, hogy a mobil játékélményhez egyre nélkülözhetetlenebbek a játékos közösségek.

A Nokia által készített kutatás szerint a mobiltelefonos játékosok gyakran játszanak: túlnyomó többségük (80 százalék) hetente legalább egyszer, 34 százalékuk pedig mindennap játszik. Az is kiderült, hogy a megkérdezettek nagy többsége az új generációs játékokat részesíti előnyben, a hagyományos Java-alkalmazásokkal szemben. Az egy játékra jutó idő átlagosan 28 perc, ennél hosszabban csak Indiában (39 perc), az Egyesült Államokban (31 perc) és Thaiföldön (29 perc) játszanak.

Az új típusú játékok egyre jobb grafikája és a korábban csak PC-n létező játékkategóriák megjelenése fokozta a mobilos játékok népszerűségét. A megnövelt kijelzők és a megfelelő memóriakapacitás megkönnyítette a fejlesztők munkáját, hiszen lényegesen egyszerűbb az új, okos-telefonokra játékokat adaptálni.

A felhasználók alapvető szokásait vizsgálva az is kiderült, hogy az online játékokkal szemben a mobil megoldásokra kevésbé fizetnének elő a tulajdonosok, láthatóan szívesebben fizetik ki azonnal a játékot a letöltéssel egyidejűleg.

A játékok területén világszerte tapasztalható tendencia, hogy a felhasználók számára a játékok egyre fontosabb részévé válik a közös élmény, akár csapattagként, akár ellenfélként kapcsolódnak össze egy játék keretében. A mobilosok jelentős része (45 százalék) legalább havi egy alkalommal többrésztvevős játékot játszik.

Jaakko Kaidesoja, a Nokia játékokért és multimédiáért felelős igazgatója szerint a mobilosok igénye egyre nagyobb a közösségek és a közösségi játékok iránt. A mobil lehet a legújabb platformja az új generációs közösségi szolgáltatásoknak, és versenytársává válhat a hagyományos számítógépes hálózati játékoknak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik