Jelenleg a Red Bull csapat V8-as Ferrari, a Toro Rosso pedig V10-es Cosworth erőforrásokat használ.
A felek egyelőre nem tisztázták, hogy melyik gárda kapja meg a Renault motorokat. A hírek szerint a Red Bull új főtervezője, a McLarentől elcsábított Adrian Newey szeretné leváltani a Ferrari erőforrásokat. Newey állítólag elsősorban a nagy hűtési igény miatt elégedetlen a maranellói blokkokkal.
Emlékezetes: az év elején komoly gondot okozott a Red Bullnak a hűtés, a teszteken végül már szinte teljesen szét kellet vágni az oldallemezeket. Olyan pletykák is terjengtek akkor, hogy a Ferrari szándékosan rosszul adta meg a motorok hűtési igényét. Nem tiszta a Red Bull Ferrarival kötött szerződésének jövője, aszerint a csapat ugyanis még egy évig az olasz motort köteles használni.
Mindenesetre valószínűleg a Renault-val sem jár rosszul a Red Bull vagy a Toro Rosso, hisz a francia erőforrásnak az idén egyetlen egyszer, a legutóbbi futamon, az Olasz Nagydíjon volt motorhibája.
A Renault 1983 óta készít Forma 1-es motorokat. Szállított a Lotus, a Ligier, a Tyrrell, a Williams és a Benetton csapatoknak, tavaly pedig önálló csapatával a konstruktőri világbajnoki címet szerzett. Volt olyan év is, amikor két csapatnak készített egyszerre motorokat, például 1997-ben pont a Benetton és Williams párbajozott a világbajnoki címért – mindketten Renault motorok segítségével.
A Renault is jól jár a motorszállítói szerződéssel, miután a motorok befagyasztása miatt több dolgozótól is meg kellene válnia, hiszen nincs igény olyan aktív munkára, mint korábban. A legjobb szakemberek megtartásához viszont szükség van megbízásokra, illetve bevételre is.