NRC
Az NRC Piackutató Kft. 1999 szeptemberében alakult. Három legfontosabb terméke: Magyarország legnagyobb átfogó online látogatói médiakutatása, a Visitor Media Research, a NetMonitor online omnibusz sorozat, illetve internetezőkre reprezentatív fogyasztói kutatások és célcsoport-vizsgálatok lebonyolítására alkalmas, független NetPanel.hu online access panel lekérdezői rendszer.
Az NRC Piackutató és a TNS iAudit rendszer szolgáltatása a televíziós nézettségmérésekhez hasonlóan működik, és egy önkéntesekből toborzott reprezentatív panelre épül. A program folyamatosan naplózza, hogy a felhasználók milyen honlapokat látogatnak meg, és milyen hirdetéseket láttak. Így pontosabban meghatározható az egyes weboldalak látogatóinak összetétele – életkor, nem, iskolai végzettség, régió, település mérete, jövedelem és foglalkozás szerint. Az összegyűjtött statisztikai adatok a portálok szerkesztői számára a tartalom összeállításában és a hirdetési felületeik értékesítésében, míg a hirdetők számára az online reklámkampányok hatékonyabb megszervezésében segítenek.
Klenovszki János, az NRC ügyvezetője szerint az iAudit rendszerének tesztidőszakában részt fognak venni azok a portálok, akik eddig a VMR-ben – az NRC által végzett legnagyobb magyarországi online életstílus-kutatásban – rendszeresen részt vettek.