Élet-Stílus

A Suzuki és a Kia a novemberi nyertes

Novemberben 2,8 százalékkal csökkent az új autók európai eladása, miután az erős árverseny és az új modellek sem tudták ellensúlyozni, hogy az öt vezető piac közül négyben hanyatlott az értékesítés, miként októberben is, amikor 2,6 százalékos volt a visszaesés.

Novemberben csökkent az új autók értékesítése Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Németországban és Franciaországban, míg Olaszországban nőtt.

A nyugat-európai autógyártók brüsszeli székhelyű szövetségének (ACEA) az adatai szerint az Európai Unió figyelembe vett 23 államában, továbbá Norvégiában, Svájcban és Izlandon a novemberben eladott új autók száma 1,17 millió volt.

Novemberben az európai autógyártók közül a legnagyobb eladás-visszaesést a Renault esetében jegyezték fel, 15,3 százalékosat, miközben a külföldi gyártók esetében a legnagyobb hanyatlás, 29,6 százalék a Nissannál volt. A Volkswagen novemberi eladása 0,5 százalékkal csökkent, ugyanakkor a piaci részesedése a tavaly novemberi 19,9 százalékról 20,3 százalékra nőtt.

Novemberben a legnagyobb mértékben a Suzuki és a Kia növelte eladását, 18,7, illetve 18,3 százalékkal, míg a piaci részesedés mindkét gyártó esetében a tavaly novemberi 1,3 százalékról 1,6 százalékra bővült.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik