Élet-Stílus

Életveszélyes kínai autó

Megbukott az ADAC töréstesztjén a Frankfurti Autószalonon bemutatott Landwind terepjáró. Korábban az osztrák autóklub tesztjén is leszerepelt a jármű.

Katasztrofálisan sikerült az olcsó kínai terepjáró a Jiangling Landwind töréstesztje. Az ADAC (Német Autóklub) töréstesztjeinek 20 éves története során soha ilyen gyengén nem szerepelt még jármű.

Az Opel Frontérát másoló járműben a 64 km/órával végzett félátfedéses frontális ütközés során a vezetőnek semmi esélye nincs a túlélésre – szögezik le a szakemberek. Nem csak az A oszlop hajlott el, de jelentősen csökkent az utastér is, ahova a kormánykerék erőteljesen benyomult.

Nem sikerült sokkal jobban az 50 km/órás oldalütközéses teszt sem, mert a kőkemény, éles műanyagok miatt súlyos fejsérülést szenved a sofőr. Az oldalsó rész hasonló anyagai pedig a mellkasi részen okoztak sérülést. Nem csak oldal-, vagy fejlégzsákok nem védik a vezetőt, de még merevítők sincsenek az ajtókban.

Ennek fényében nem meglepő, hogy a frontális ütközéses tesztre a maximális tizenhat pontból mindössze egyet kapott az autó, míg az oldalütközésénél 12/16 volt az arány. A gyermekek védelménél 39 pontot kapott a maximális 49-ből a Landwind. Ám itt is felmerültek problémák, miután a beépített biztonsági övek nem követik az európai szabványokat, így a legtöbb gyermekülés beszerelése problémát jelent.

Alapesetben az utasokat a biztonsági öv mellett egyetlen, a kormányban lévő légzsák védi, még blokkolásgátló sincs a Landwindben. A teszt után az autóklub egy listát állított össze, hogy milyen biztonsági javításokra lenne szükség.

Ezek között olyan ajánlások szerepeltek, mint a stabil utascella, a többrészes kormányoszlop, lekerekített műanyagok a térdeknél és fejmagasságban. Az ADAC véleménye szerint „ilyen alacsony biztonsági szinttel nem szabadna Európában forgalmazni a járművet.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik