A közel negyven Budapestről megközelíthető desztinációból csupán 11 olyan van, ahol több fapados légitársaság verseng az utaztatásért és ezek között is csupán kettő (London és Stockhom), ahol kettőnél több cég ajánlatai közül választhat a repülni vágyó.
Hangzatos reklámok és ellenkampányok próbálják azt a benyomást kelteni, mintha lépésről lépésre csökkentenék egymás alá áraikat a légitársaságok, valójában azonban legtöbbször kiegészítik egymás szolgáltatásait, az akciós árak elrepülnek egymás mellett.
Legutóbb a SkyEurope hívta fel a magyar utazóközönség figyelmét arra, hogy azért a jegyért, amit a WizzAir 320 forintért a SkyEurope pedig 737 forintért kínál, valójában akkor kell többet fizetni, ha az előbbi mellett dönt az ember. Adókkal és illetékekkel együtt ugyanis mindkét esetben már jóval tízezer forint fölé kúszik az egykor oly ígéretesnek beharangozott ár. Bár a SkyEurope táblázaton levezetve bizonyította igazát, a valódi árverseny azonban ismét csupán vízió, nem csak azért, mert a SkyEurope akciós ajánlata a WizzAir jövő héttől életbe lépő akciójával szemben csupán szeptemberben kezdődik, de van némi csúsztatás a foglalási időszak között is. A WizzAir-nél ez az időszak május 12-től 18-ig tart, azaz egy nappal a SkyEurope május 17-i felháborodott közleménye után befejeződött, míg a panaszos foglalási időszaka pont aznap lépett életbe és tart egészen május 22-ig. Ráadásul az akcióba bevont desztinációk között is van különbség.
Az említett két cég rivalizálása annyiból persze mindenképp valós, hogy ők rendelkeznek a legtöbb, szám szerint hat közös desztinációval, s ezek közül csupán a már említett London esetében kell másokkal is számolniuk. Ha Athénba, Barcelonába, Rómába, Milánóba vagy Párizsba akar valaki Budapestről viszonylag olcsón, fapadossal repülni, annak a WizzAir és a SkyEurope közt kell választania. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindent a versenyre bíznának ezek a cégek, hiszen mind a WizzAir, mind a SkyEurope járatainak majdnem a fele olyan helyre repül, ahová más légitársaság nem indít gépet. Valódi konkurenciaharcot feltételezhetnénk a német városok esetében, ha csak annyit tudnánk, hogy három légitársaság összesen kilenc desztinációba utaztat, ám a riválisok ügyesen elkerülik egymást. Választási lehetőség csak Berlin esetében merül fel, ahová az EasyJet és az AirBerlin is indít járatot, a másik nyolc német városon testvériesen megosztozik a Germánwingsszel kibővített triumvirátus.
A különböző fapados légitársaságok menetrendjeit összeollózva úgy tűnik, minél kevesebb járatot indít egy cég, annál kevésbé fél a konkurenciától. Több „egyjáratos” skandináv légitársaság is vállalja a megmérettetést Stockholm, vagy éppen Oslo esetében, nem véletlen, hogy London mellett a svéd főváros a másik desztináció, ahová négy fapados táraság is indít járatot.